بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۹۲۲
وزیر علوم در آئین افتتاح پروژه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا مطرح کرد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید شرایط را برای حضور مؤثر جوانان در عرصه‌های مختلف تسهیل کنیم، گفت: طرز برخورد با نخبگان جوان بسیار مهم است و باید با دید حمایت‌گرانه افراد را مدیون و وابسته سازمان کنیم.
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش بازارکار به نقل از دانشکاه بوعلی سینا، محمدعلی زلفی‌گل در آئین افتتاح دانشکده شیمی و علوم نفت و فاز دوم دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی‌سینا که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۳۵۱ از چند دانشکده کوچک و امکانات بسیار محدود تشکیل شده بود که با شرایط امروزی آن بسیار فرق داشت.
وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه دانشگاه بوعلی‌سینا امروزه به یک شهرک دانشگاهی بسیار شکیل تبدیل شده که باعث افتخار آموزش عالی و شهر همدان است، عنوان کرد: این دانشگاه که امروز شاهد موفقیت آن هستیم، نتیجه زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ همه کسانی است که طی سال‌های متمادی رؤسای دانشگاه و مجموعه مدیران و کارکنان، به امروز رسانده‌اند. تاریخچه دانشگاه‌ها تدوین شود.
زلفی‌گل با تأکید بر اینکه نوع نگاه جامعه علمی به گذشتگان نباید مانند دنیای سیاست منتقدانه و معترضانه باشد، بیان کرد: باید قدردان زحمات همه کسانی که برای اعتلای نام دانشگاه گام‌های مثبت و مؤثر برداشتند باشیم و از گذشتگان به نیکی یاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش‌های همکاران قبلی در پیشرفت فیزیکی و علمی دانشگاه نباید فراموش شود، گفت: تاریخچه دانشگاه‌ها و کلیه کسانی که در مسیر پیشرفت آن گام برداشته‌اند، باید تدوین و حفظ شود تا آیندگان بدانند که هیچ چیزی بدون تلاش به تکامل نمی‌رسد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص حوزه‌های مختلف دانشگاه باید با دقت انجام شود، گفت: ساختن همیشه سخت‌تر از خراب‌کردن است، بنابراین باید همیشه یادمان باشد که تصمیم‌های ما تا چه اندازه مفید یا مخرب است.
وی با تاکید بر اینکه باید شرایط را برای حضور مؤثر جوانان در عرصه‌های مختلف تسهیل کنیم، اضافه کرد: طرز برخورد با نخبگان جوان بسیار مهم است باید با برخورد شایسته و دید حمایت‌گرانه افراد را مدیون و وابسته سازمان کنیم تا مانند اساتید قبلی با رغبت فراوان و از صمیم قلب در خدمت دانشگاه باشند و برای پیشبرد اهداف آن تلاش کنند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه امروز نخبگان مثل گذشته حمایت نمی‌شوند، گفت: ما باید جوانان نخبه را حمایت کنیم و با اعضای جدید خانواده بزرگ دانشگاه به گونه‌ای برخورد کنیم که همدلی و هم‌افزایی ارتقاء یابد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نگاه دولت به آموزش عالی مثبت و حمایتی است، افزود: دیدگاه فعلی مجموعه وزارت نفت و حمایت‌های خاص آنها باعث شده پروژه‌های نیمه‌تمام را تعیین تکلیف و تکمیل کنیم.
زلفی‌گل با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به آموزش عالی که در آن، شاهد اتفاقات خوبی هستیم، خاطرنشان کرد: در هر سفر استانی رئیس جمهور بین ۶۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت برای تکمیل و احداث پروژه‌های آموزش عالی بهره‌مند می‌شویم.
وزیر علوم در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی‌سینا امروزه دارای جایگاه ویژه و ممتازی است و برترین اساتید و نخبگان کشور را در دامان خود پرورش داده است، یادآور شد: این دانشگاه به نام دانشمند بزرگ و برجسته بوعلی‌سینا نامیده شده، بنابراین نباید در این مرحله متوقف شود بلکه باید به قله‌های بلندتری از علم و دانش دست پیدا کند و به جایگاهی که شایسته نام بزرگ ابوعلی‌سینا است، برسد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر