بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۶۲۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: تعداد یک‌هزار و ۱۶۲ فقره پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته بدوی و تجدیدنظر اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی درسال جاری مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

به گزارش بازارکار، مهدی اسلام‌خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: تعداد یک‌هزار و ۱۶۲ فقره پرونده درسال جاری در کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی مشاغل سخت و زیان‌آور طی ۴۳ جلسه در این استان مورد بررسی قرار گرفت. 
وی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته از مجموع ۲ هزار و ۹۵۲ عنوان شغل مطرح شده درجلسات کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی تعداد ۲ هزار و ۶۸۴ شغل به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور تایید شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: بیمه‌شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور را داشته باشند بدون شرط سنی می‌توانند درخواست بازنشستگی از سازمان تأمین اجتماعی نمایند.
اسلام‌خواه یادآور شد: مشاغل سخت و زیان‌آور به کارهایی اطلاق می‌شود که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آن‌ها بالاتر از حد استاندارد است و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به‌مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر