بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۰۸
امسال ۳۱۹ مجوز رایگان مشاغل خانگی در سامان صادر و ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در کارگروه تخصصی اشتغال سامان گفت: تاکنون ۸۲ درصد تعهد اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در امسال محقق شده است.

وی تاکید کرد: تعهد دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای اشتغالزایی در امسال هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی از سوی ۳۲ دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده که براساس سامانه رصد اشتغال تاکنون هزار و ۱۵۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مولوی افزود: در این نشست قرار شد هر کدام از دستگاه‌های اجرایی شهرستان که نسبت به برنامه تعهد اشتغالزایی عقب هستند، تا ۱۰ روز دیگر تعهد خود را محقق کنند.

وی اضافه کرد: در سال آینده ۱۲ هزار و ۹۵۳ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود که بخشی از آن سهم شهرستان سامان است.

مولوی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری متناسب با ظرفیت و زیست‌بوم شهرستان‌ها نسبت به اجرای تعهدات اشتغال‌زایی خود در مناطق مختلف استان اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پیش‌بینی شده ویژه شهرستان سامان در سال آینده، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی گفت: حداقل ۲۵ درصد استخدام دستگاه‌های اجرایی و ۲۵ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال‌زایی شهرستان سامان به دانش‌آموختگان دانشگاهی اختصاص می‌یابد.

مولوی تاکید کرد: ۸۵ درصد اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال ویژه شهرستان سامان راستی‌آزمایی شد.

وی افزود: امسال ۳۱۹ مجوز رایگان مشاغل خانگی در شهرستان سامان صادر و ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۳ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای سال آینده بازارچه مشاغل خانگی شهرستان سامان راه‌اندازی و از محل تسهیلات اشتغال خانگی ۱۰۰ میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون به ۳۴۲ نفر از افراد جویای کار در سامان ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زا پیش‌بینی و پرداخت شد.

مولوی اظهار کرد: یکی از طرح‌های بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سرمایه‌گذاری مربوط به احداث پالایشگاه در شهرستان سامان بوده که پیگیری‌های آن انجام شده است.

وی گفت: تاکنون ۱۵۶ جویای کار و کارفرما از شهرستان سامان در سامانه جستجوی شغل در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام و ۲۳ نفر نیاز خود به نیروی انسانی جویای کار را اعلام کرده‌اند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر