بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۵۵
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان :
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان  از شناسایی 900 کارگر افغانستانی در زنجان خبر داد.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با زنجان پرس اظهار کرد: بر اساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و ‌متخلفان جریمه و مجازات می شوند.

 

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، ‌فرمانداری ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و افزود: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

 

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: جریمه به کارگیری اتباع بیگانه در سال جاری چیزی حدود یک میلیون و 194 هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود؛ کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه بکارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، ‌کارهای ساختمانی و گاوداری ها صورت می گیرد، عنوان کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

 

آقاجانلو با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تاثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال 1400 تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال 1400 حدود 40 کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال 1401 به 174 کارفرما در سال گذشته به 300 کارفرما رسید.

 

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را 900 نفر اعلام کرد و گفت: نکته مهمی که کارفرمایان باید به آن توجه کنند؛ وجود نیروهای نظامی و امنیتی در بین این کارگران است که ممکن است به قصد خرابکاری وارد کشور شده‌اند؛ پس هرگونه تبعات سوئی متوجه کارفرما خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از شهروندان و از کارفرمایان می خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کردند، جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: برای صیانت از فرصت های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر