بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۵۳۶
سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران:
دهه کرامت فرصت مناسبی برای بزرگداشت مقام دختر و اهمیت موضوع خانواده در جامعه است به همین راستا برنامه های متعددی ویژه دختران و بانوان تحت حمایت پیش بینی و تلاش شده تا مادران را نیز در اجرا و برگزاری برنامه ها مشارکت دهیم.
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

تشریح برنامه های کمیته امداد استان تهران به مناسبت دهه کرامت

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در همین راستا ضمن تشکیل ستاد اجرایی دهه کرامت در این اداره کل، جشن های ویژه این دهه با رویکرد عفاف و حجاب پیش بینی شده است.
وی افزود: جشن چادر برای دختران در سن تکلیف، برپایی ایستگاه صلواتی در روز بیست و هشتم اردیبهشت در حاشیه راهپیمایی امام رضایی ها از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، اجرای طرح اطعام رضوی از جمله برنامه های این دهه به شمار می رود.
  سید ابوالفضل پرپنچی،  تصریح کرد: همچنین ایجاد چایخانه امام رضا (ع ) و غبار روبی آستان امامزاده اسماعیل (ع) منطقه ۳ با همکاری خادمیاران رضوی منطقه ۳ تهران، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در اداره کل کمیته امداد استان تهران و ادارات اجرایی، پرچم گردانی حرم امام رضا (ع) و همایش کرامت و تکریم سالمندان در دهه کرامت پیش بینی شده است.
وی افزود:  اجرای طرح شوق دیدار، برآورده کردن آرزوهای ایتام و فرزندان محسنین در قالب طرح حامی آرزوها نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت دهه کرامت است.
بنابراین گزارش؛ ده روز نخست ماه ذی القعده که فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) است با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده‌است. دهه کرامت سال ۱۴۰۳ برابر با روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

ارائه خدمت به بیش از ۲ هزار مددجوی دارای بیماری خاص و صعب العلاج  تهرانی
حسین فتح آبادی، معاون حمای و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: در مجموع ۲ هزار و ۷۷۲  بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته استان تهران قرار دارد که از این تعداد، ۴۱۵  نفر بیمار خاص و مابقی صعب العلاج هستند.درسال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۷۸۶ سند درمانی مربوط به بیماران خاص و صعب العلاج به ارزش ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
 وی افزود: تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران دارای بیمه درمانی پایه هستند و بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر این، برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به این صندوق معرفی می‌شوند.هزینه خودپرداخت بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد تا ۱۰۰ درصد پرداخت می‌شود.
او تصریح کرد؛ بنیاد امور بیماری‌های خاص به‌عنوان یک نهاد مردمی و غیردولتی، فعالیت خود را از ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۷۵ به‌منظور ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماری‌های خاص در زمینه‌های مختلف درمانی، دارویی، آموزشی، پیشگیری و اجتماعی آغاز کرد و به این مناسبت این روز به نام بیماری‌های خاص برگزیده شده است.
بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر