بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۱۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعاون یکی از کارآمدترین بخش‌های اقتصادی مردم محور است گفت: در سال جدید اشتغال محله محور را بر اساس تشکیل تعاونی‌های محلات دنبال می‌کنیم.
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگراری بسیج خوزستان، محمد راضی جلالی در نشست بررسی برنامه‌های اقتصادی دولت در جهت تحقق شعار سال که با حضور مدیران اقتصادی و بانک‌های استان، بیستم فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، به تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: امسال که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام “سال جهش تولید با مشارکت مردم” مزین گشته است وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف و راهبرد بهره گیری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۹ هزار فرصت شغلی جدید است، خواستار تدوین برنامه‌های منسجم و کاربردی در حوزه اشتغال با مشارکت حداکثری مردم شد و افزود: باید در قالب یک حماسه مشارکت جمعی و با بهره گیری از خرد جمعی و پرهیز از قوانین دست و پاگیر، شرایط آسانی برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم.

“راضی جلالی” ترویج فرهنگ کار و فرهنگ تعاون را لازم دانست و گفت: متاسفانه به دلایل مختلف، فرهنگ کار در استان شرایط مناسبی ندارد. اغلب کارجویان به دنبال مشاغل مزد بگیری هستند و کار را صرفاً در استخدام‌ها می‌بینند، لذا لازم است در حوزه ارتقای فرهنگ کار برای خود و همچنین کار جمعی برنامه ریزی و اقدامات لازم با مشارکت مجموعه‌های فرهنگی استان صورت پذیرد. وی افزود در روز گذشته نشست خوبی با حضور اساتید دانشگاه، برخی مدیران اجرایی و فعالین کسب و کار و اقتصادی به دعوت کتابخانه‌های عمومی استان با همین دستور کار برگزارگردید.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان، تعاون را بهترین الگوی اقتصادی بر پایه مشارکت مردمی در توسعه اقتصادی دانست و گفت: با رونق بخش تعاون شاهد حضور مردم در چرخه تولید خواهیم بود؛ لذا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان مکلف است با برنامه ریزی و ایجاد انگیزه و تدوین راهکار‌های تخصصی، حضور پررنگ مردم را در اقتصاد استان در قالب اقتصاد تعاونی هدف گذاری کند.

وی به وجود برخی مشکلات در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: متاسفانه اغلب تعاونی‌های استان پس از تشکیل تعاونی به حال خود رها می‌شوند، بنابراین لازم‌است آموزش در حوزه تعاون جدی‌تر دنبال گردد و این تعاونی‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ کار گروهی، بازاریابی، الگو‌های استاندارد کسب و کار، علم مدیریت و … آموزش داد.

معاون استاندار افزود: علاوه بر لزوم آسیب شناسی جدی در حوزه تعاون استان، ضروری است در این بخش مهم، ظرفیت سنجی علمی و میدانی صورت پذیرد که مشخص شود در کدام منطقه چه ظرفیتی می‌تواند موفق‌تر عمل کند و این امر عمدتا ماموریت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

وی در پایان خواستار برگزاری منظم‌جلسات شد و تاکید کرد: با برنامه ریزی و برگزاری منظم این نشست ها، موارد احصاء شده در قالب یک بسته پیشنهادی در حوزه تعاونی هر چه سریعتر توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر