بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۳۱۱
با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور
سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و سایر اعضای این ستاد برگزار شد.
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه گفت: موضوعات خوب و مهمی در جلسات گذشته مصوب شده است که به منظور ایجاد حال خوب در میان مردم گزارشی از اقدامات موثر دستگاه ها در حوزه مناسب سازی به مردم ارئه شود و دستگاه هایی که اقدام موثری انجام نداده اند معرفی شوند.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید وزیر کشور به استانداران در خصوص رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی، گفت: یکی از مصادیق این رویداد ملی ظرفیت سازی هم افزایی میان دستگاه ها در استان ها برای کمک به نیازمندان و موضوع قابل بهره برداری دیگر موضوع مناسب سازی است.

قادری افزود: رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی در هیات دولت مطرح شده است و همه اعضای دولت آمادگی لازم برای ایجاد ظرفیت برای جامعه هدف را دارند که یکی از این ظرفیت ها مناسب سازی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمادگی ستاد برای تشکیل تیم های تخصصی برای ارزیابی مناسب سازی در نواحی و مناطق مختلف شهرداری در تهران، گفت: در اماکن و مناطقی از شهرداری که مناسب سازی به خوبی صورت گرفته نشان مناسب سازی اعطا خواهد شود.

وی با بیان اینکه با توافق میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان بهزیستی کشور برای ۱۳۰ هزار فرد دارای معلولیت «کارت سما» برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به منظور بهره مندی از تخفیف نیم‌بها صادر شده است، گفت: این امکان برای همکاری مشترک سازمان بهزیستی و شهرداری تهران نیز وجود دارد.

قادری با اشاره به موضوع مناسب سازی در قانون بودجه ۱۴۰۳، گفت: شوراهای برنامه ریزی استان ها، مساجد، پاسگاه های نیروی انتظامی، زیر ساخت های گردشگری، حوزه ها، خوابگاه ها، مصلاها و سازمان های دولتی می باید ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را به مناسب سازی اختصاص دهند.

۴۵۰۰ اتوبوس مناسب سازی شده به ناوگان اضافه خواهند شد

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در گزارش خود به ستاد مناسب سازی کشور با بیان اینکه از سال ۱۳۹۱ سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان در تهران فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر ۶۱ خودروی ون، ۲۰ خودروی ون فیات، ۲۵ دستگاه اتوبوس و ۸ دستگاه مینی بوس در این سامانه ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: ۱۳۷ نفر در این سامانه مشغول به کار هستند و در حال حاضر ۵ هزار و ۱۱۵ فرد دارای معلولیت در سامانه ثبت نام کرده اند و از خدمات حمل و نقل بهره مند می شوند.

علیزاده با اعلام اینکه سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان با شماره ۶۳۰۵ به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند، گفت: در حال حاضر برای هر نیمراهی ۵ هزار تومان هزینه دریافت می شود که با مذاکرات صورت گرفته در حال رایگان کردن این خدمت هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به اینکه مناسب سازی در ایستگاه های اتوبوس تندرو صورت گرفته است، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهند شد که موضوع مناسب سازی در آنها لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه کارت بلیط رایگان برای استفاده افراد دارای معلولیت و جانبازان در اختیار قرار داده شده است، گفت: ۴۰ دستگاه ون برای سامانه معلولان و جانبازان خریداری شده است که تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به ناوگان اضافه خواهند شد.

در این جلسه رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گزارشی از وضعیت جلسات ستادی، استانی و شهرستانی مناسب سازی و ارزیابی عملکرد استان ها به ستاد ارائه کرد.

 

سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سی امین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر