بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۰۵۵
پیرو مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: پیرو مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نخستین میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری کشور در این استان راه‌اندازی شد.
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

به گزارش بازارکار، محمد صادق حمیدیان، پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: به دنبال درخواست تعدادی از فعالان بخش کشاورزی و ارائه موضوع در صحن شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، ایجاد میز مذکور که هم اینک با حضور فعالان بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده به تصویب این شورا رسید.
وی، فارس را از استان‌های پیشرو در تولید نهال در کشور دانست و ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تولیدکنندگان نهال عضو انجمن تولید نهال این استان بیش از ۲ میلیون اصله نهال برچسب دار و استاندارد در نهالستان‌های خود تولید کردند.
او اظهار کرد: نهال‌های تولید شده شامل انواع درختان میوه سردسیری، نیمه گرمسیری و انواع گیاهان زینتی، سبزی و صیفی می‌شود که علاوه بر تامین نیاز باغداران استان به سایر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: تولید نهال‌های مختلف درختان میوه طی سال‌های گذشته نیز در استان رواج داشته به طوری که در هم اینک هفت و نیم میلیون اصله نهال استاندارد توسط تولید کنندگان نهال فارس تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.
حمیدیان افزود: هم اینک ۶۰ تولید کننده نهال دارای مجوز و تحت پوشش انجمن صنفی تولید نهال، نهال‌های خود را با توجه به استانداردهای وضع شده توسط موسسه ثبت و گواهی تولید بذر و نهال تولید می‌کنند و ۲۵۰ واحد توزیع نهال نیز تحت پوشش این انجمن فعالیت دارند که محصولات خود را از تولیدکنندگان نهال مجوز دار تامین می کنند.
وی ادامه داد: کیفیت بالا و مرغوبیت نهال های تولید شده در استان فارس به گونه‌ای است که به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.
او اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد فارس از لحاظ دسترسی آسان به فرودگاه، بندرهای صادراتی و همچنین امکانات ریلی و وجود ارتباطات فامیلی با ساکنین کشورهای حوزه خلیج فارس، این استان را به عنوان نقطه استراتژیک صادرات محصولات کشاورزی جنوب کشور مطرح کرده است.
حمیدیان گفت: تلفیق ظرفیت‌های مذکور با کیفیت بالای نهال‌های تولیدی استان به همراه ایجاد میز نهال، بذر و اندام‌های تکثیری می‌تواند زمینه ساز گسترش صادرات نهال در استان و گام موثری برای توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال در استان باشد.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر