بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۵۹۷
اشتغال‌های جدید نیاز به مهارت‌های جدید مانند برنامه نویسی، تولید انیمیشن و... دارند.
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
تدوین نقشه جامع مهارتی بر مبنای مشاغل جدید در یزد



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست استاندار و به منظور بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تاکید بر لزوم تحقق تعهدات استان در حوزه اشتغال اظهار کرد: عملکرد استان بر اساس این تعهدات ارزیابی و صحت سنجی می‌شود بنابراین انجام اقدامات لازم جهت بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.
 
مهران فاطمی در ادامه بر جبران عقب ماندگی دستگاه‌های استان در تحقق تعهدات اشتغال تاکید کرد و گفت: بر این اساس باید برای اشتغال بانوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی چاره‌اندیشی شود.
 
وی با بیان اینکه از مهاجرت نخبگانی به استان استقبال و با مهاجرت نیروی کار ساده به دلیل آسیب‌های اجتماعی آن مخالفت می‌کنیم، تصریح کرد: منبع تامین نیروی انسانی استان تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان در اقصی نقاط کشور هستند.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به تحصیل ۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، یادآور شد: نمی‌توان اشتغالی مخصوص کارگر ساده در استان ایجاد کرد، اما انتظار کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را داشت.
 
وی با بیان اینکه تمامی مجوزها، تسهیلات و امکانات استان باید در حوزه دانش بنیان متمرکز شود، گفت: شیوه توزیع تسهیلات تبصره‌ای باید در مسیر صحیح و بر مبنای سند یزد نوین و حوزه IT قرار گیرد و سیاستگذاری‌های استان باید منجر به بازگشت نخبگان یزدی شود.
 
فاطمی با تاکید بر اینکه بورسیه شغلی صنعت علاوه بر دانشجویان به فارغ التحصیلان دانشگاهی تعمیم داده شود، عنوان کرد: در این راستا شناسایی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت برای ۱۴ هزار فارغ التحصیل بیکار استان در دستور کار صنایع قرار گیرد.
 
وی با اشاره به لزوم تهیه و تدوین نقشه جامع مهارتی استان گفت: اشتغال‌های جدید نیاز به مهارت‌های جدید مانند برنامه نویسی، تولید انیمیشن و... دارند؛ لذا سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس شغل‌های نوپدید نقشه عملیاتی تهیه کند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه بهترین نوع اشتغال در کشور را اشتغال دانش بنیانی برشمرد و افزود: مهمترین مسیر اشتغال فارغ التحصیلان حتی در حوزه علوم انسانی، شرکت‌های دانش بنیان هستند و باید توجه بیشتری به این حوزه شود.
 
وی با اشاره به ضرورت تغییر مسیر توسعه استان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان جزو اولویت‌های استان است و از این پس تسهیلات تبصره‌ای تنها به حوزه تولید تجهیزات و ادوات صنعت کاشی و سرامیک اختصاص خواهد یافت.
 
فاطمی در پایان با تاکید بر لزوم تمرکز کارگروه اشتغال استان بر اصلاح فرهنگ کار گفت: یکی از مهمترین ارکان هویتی یزد همواره سخت کوشی و کار و تلاش بوده است، لذا ترویج، تثبیت و احیای گفتمان «قنات و قنوت و قناعت» در دستور کار این کارگروه قرار گیرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر