بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۹۶۶
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب را راهبردی برای همه مدیران دانست و عنوان کرد: توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط راهکار تحقق شعار سال و افزابش نقش مردم در اقتصاد است.
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خوزستان، سید یحیی میرزایی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال ۱۴۰۳ را مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، تاکید مقام معظم رهبری بر تولید در سال جاری و در سنوات گذشته به عنوان یکی از راهبرد‌های اساسی کشور باید مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص شعار امسال تاکید حضرت آقا بر نقش و مشارکت مردم در حوزه تولید می‌باشد.

شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) به عنوان ارکان اصلی اقتصاد کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی این کشور‌ها دارند. این شرکت‌ها، بستری برای ایجاد شغل، توسعه فناوری و نوآوری، افزایش تولید، صادرات و ارتقاء کیفیت زندگی جامعه دارند.

میرزایی گفت: یکی از نقش‌های برجسته شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است. این ویژگی مهم در خصوص امید آفرینی در جامعه می‌باشد. با توسعه این شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف ایجاد و بیکاری کاهش می‌یابد. به خصوص در صنایع خدماتی، فناوری اطلاعات، صنایع کشاورزی، شرکت‌های کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ایجاد نوآوری و رشد فناورانه، توسعه و ایجاد تنوع صنعتی از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و طراحی سازمانی ساده‌تر، بیشترین توانایی را در ایجاد نوآوری، رشد فناورانه و توسعه و ایجاد تنوع صنعتی دارند.

وی ادامه داد: آن‌ها به راحتی می‌توانند به تغییرات بازار پاسخ دهند و به‌روزرسانی‌های لازم را در محصولات و خدمات خود اعمال کنند. صادرات و تعامل با بازار‌های جهانی نیز شاخص‌های مهم شرکت‌های کوچک و متوسط است. این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان صادرکنندگان واردات‌کننده فعالیت کرده و با ایجاد تعامل با بازار‌های جهانی، صادرات را افزایش داده و درآمد‌های ارزی را افزایش دهند. این امر بهبود تراز تجاری و تقویت ارتباطات اقتصادی بین کشور‌ها را نیز به همراه دارد همچنین، شرکت‌های کوچک و متوسط از لحاظ جغرافیایی نیز نقش مهمی دارند.

وی افزود: این شرکت‌ها معمولاً در مناطق کم‌توسعه یافته فعالیت می‌کنند و سبب توسعه و تعادل اقتصادی در این مناطق می‌شوند. فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط زندگی افراد را بهبود می‌بخشد. به طور کلی، شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل انعطاف‌پذیری، نوآوری، اشتغال‌زایی و توانایی در تعامل با بازار‌های جهانی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور‌ها دارند.

سید یحیی میرزایی در پایان گفت: حمایت از این شرکت‌ها، ایجاد سیاست‌ها و برنامه‌های متناسب با نیاز آن‌ها، تسهیلات مالی و فنی، آموزش و ارتقای دانش‌های کارآفرینی، از جمله راهکار‌های موثر در تقویت نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور می‌باشد. با توسعه کمی و کیفی این شرکت‌های می‌توان نقش مردم در تولید و توسعه اقتصادی کشور را افزایش داد و این خود به عنوان یکی از مصادیق اصلی تحقق شعار سال می‌باشد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر