بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۴۷۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: رتبه کسب وکار استان از ۳۱ به چهار ارتقا پیدا کرده است، در استان کرمان در حوزه مولدسازی جزو استان‌های با برنامه در تمام بخش‌ها بودیم و نتایج قابل توجهی هم گرفتیم.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه مولدسازی اهمیت زیادی دارد و ملک باید در اختیار خود دستگاه‌ها باشد، اظهار داشت: زمین به اندازه کافی وجود دارد که زیرساخت‌ها تأمین شود و از محل مولدسازی باید پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرمانداران سراسر استان باید هر چه سریعتر اشتغال ایجاد شده را ثبت سامانه رصد کنند، بیان کرد: صحت سنجی لازم هم باید انجام شود.

محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این جلسه، اظهار داشت: ۳۲.۵ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی استان ابلاغ شد که در سال جاری در مصوبه ۱۰ ماه عملکرد ۱۱۶ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه یک درصد خسارت مواد معدنی ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب استان بود که ۴۱۸.۶ میلیارد تومان آن محقق شده است، گفت: حدود ۹۴ درصد اعتبارات هزینه‌ای به استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه حقوق و عیدی کارکنان ادارات استان کرمان تا پایان هفته پرداخت می‌شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان لیست حقوق خود را هر چه سریع‌تر به خزانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ۳۷۳ میلیارد تومان تخصیص جدید از اعتبارات نفت رسیده است که تا چند روز آینده به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت می‌شود، ادامه داد: ۵۰.۵ میلیارد تومان هزینه پاداش آخر خدمت بیش از ۱۹۰ بازنشسته استان اختصاص پیدا کرده که واریز می‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه کسب و کار استان از ۳۱ به چهار ارتقا پیدا کرده است، گفت: در استان کرمان در بحث مولدسازی جزو استان‌های با برنامه در تمام بخش‌ها بودیم و نتایج قابل توجهی هم گرفتیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ مصوبه از مصوبات ریاست جمهوری از طریق مولدسازی است، افزود: وزارت راه و شهرسازی حدود هزار میلیارد تومان باید از طریق مولدسازی تأمین اعتبار برای پروژه‌های خود داشته باشد.

در این جلسه مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال آینده باید در کارگروه اشتغال تعیین و کار کارشناسی بر روی آن انجام شود، اظهار داشت: سپس این تعهد در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال استان بیش از ۴۶ هزار نفر بود که تاکنون ۴۹ هزار و ۷۱۲ نفر اشتغال براساس سامانه رصد ایجاد شده است، گفت: ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال استان کرمان بر اساس ثبت در سامانه رصد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در رتبه‌بندی کشوری بر اساس ثبت سامانه در رتبه نهم هستیم، افزود: جمعیت بیکار استان در سال جاری ۷۸ هزار و ۵۳ نفر است و ۸۸۷ هزار و ۸۱۴ نفر تعداد شاغلین استان کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸.۹ درصد نرخ بیکاری استان کرمان تا آخر پاییز است، بیان کرد: متأسفانه صنایع بزرگ اشتغال خود را گزارش نمی‌دهند و اشتغالی که ثبت سامانه رصد می‌شود عمدتاً از واحد‌های خرد و کوچک است.

مصباح با بیان اینکه ۳۹ هزار و ۳۰۳ نفر سهمیه استان کرمان را برای ایجاد اشتغال در سطح کشوری مشخص کردند که بر اساس یکسری شاخص‌ها انجام شده است، گفت: باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر