بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۵۶۹
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۲۸۰ فرصت شغلی در راستای خودکفایی مددجویان استان ایجاد کرده است.

مجید الهی راد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: برای این میزان فرصت شغلی دو هزار و۸۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی است و دولت تقویت ارکان اصلی خانواده را با پرداخت این نوع از تسهیلات در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: در مجموع امسال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت ۵۶۷۰میلیارد ریال تسهیلات هدفگذاری شده است که تاکنون ۴۳ درصد آن محقق شده است.

الهی راد با بیان اینکه حداقل تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح ۲۰۰ میلیون ریال است، اظهار کرد: بنابر نوع طرح این رقم متفاوت است و حداکثر تسهیلات قابل پرداخت به یک طرح سه میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بیشترین تاکید ما بر روی طرح‌های متناسب با زیست بوم اشتغال استان است، افزود: دامپروری، اصلاح نژاد دام، زنبورداری، قالیبافی، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، طرح‌های خدماتی- صنفی و... از جمله این طرح‌ها است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۱۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز از طریق معرفی به مراکز کاریابی مشغول به کار شده اند، خاطر نشان کرد: همچنین این نهاد از حدود ۵۰۰ طرح اشتغال نیز از طریق پرداخت حداقل کمک موردی در زمینه‌های نوغانداری، ابریشم کشی، پرورش مرغ بومی و.. حمایت کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از دو منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهار درصد (بازپرداخت هفت ساله) و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد ۲ درصد (بازپرداخت پنج ساله) است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر