بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۰۴۸
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه از مراجعه ماهانه حدود دو هزار جویای کار به کاریابی‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد این افراد دارای مهارت هستند.
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

مهدی احمدوند رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود ۱۸ کاریابی مجاز در استان کرمانشاه، گفت: ماهانه حدود دو هزار مراجعه به کاریابی‌های استان صورت می‌گیرد.

وی از فرصت‌های شغلی بسیار محدودی که به کاریابی‌ها ارائه می‌شود یاد کرد که معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد تعداد مراجعین است و ادامه داد: در ماه تنها ۲۰۰ تا ۴۰۰ فرصت شغلی به کاریابی‌ها ارائه می‌شود.

به گفته رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه، فرصت‌های شغلی که به کاریابی‌ها ارائه می‌شود تنها برخی مشاغل محدود در بخش خصوصی است، زیرا استخدام در بخش دولتی فرآیند مجزایی دارد.

احمدوند درباره اینکه چه تعداد از مراجعات به کاریابی‌ها منجر به اشتغال به کار می‌شود نیز یادآور شد: متاسفانه آمار و بانک اطلاعاتی دقیق و شفافی از این موضوع وجود ندارد، اما می‌توان گفت این میزان کمتر از ۱۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد کارفرمایان و حتی خود افرادی که مشغول به کار شده‌اند تمایلی به ابراز این موضوع ندارند، تاکید کرد: از سوی دیگر بخش زیادی از موارد نیز به دلیل عدم توانایی نیروی کار متناسب با نیاز بازار به نتیجه نمی‌رسد.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر، چون ملاک مشغول به کار شدن افراد برقراری بیمه تامین اجتماعی است، گاهی فرد مدتی به صورت آزمایشی کار کرده و بعد بیمه می‌شود، از همین رو آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

احمدوند از عدم مهارت بسیاری از نیرو‌های متقاضی کار نیز یاد کرد و گفت: متاسفانه تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که متقاضی کار هستند دارای مهارت می‌باشند و در این زمینه ضعف جدی داریم.

وی معتقد است، تربیت نیروی کار ماهر راهکار اصلی ایجاد اشتغال در کرمانشاه است و برای این منظور باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان و یا حداقل همراه با یارانه برای متقاضیان کار صورت بگیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر