بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۶۱۴
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین خبر داد
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین برای سال جاری یک هزار نفر است که طی ۹ ماهه امسال برای ۶۲۹ نفر اشتغالزایی شده و قطعا همه موارد تا پایان امسال تحقق خواهد یافت.
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

به گزارش بازارکار، غفار رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان قزوین برای سال جاری یک هزار نفر است که طی ۹ ماهه امسال برای ۶۲۹ نفر اشتغالزایی شده و قطعا همه موارد تا پایان امسال تحقق خواهد یافت.
تخصیص ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان
وی افزود: امسال میزان اعتبار تخصیص یافته در بحث اشتغال مددجویان ۲۴۰ میلیارد تومان است که حدود ۶۵ میلیارد تومان آن ابتدای تیرماه سال جاری ابلاغ شده بود و مابقی آن یعنی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان حدود ۴۰ روز پیش ابلاغ شد. 
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: میزان سقف تسهیلات تعیین شده در بحث اشتغال مددجویان بهزیستی ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و تسهیلات پرداخت شده با سود ۴ درصدی و بازپرداخت ۷ ساله است.
این مسوول در خصوص مشوق‌های بیمه‌ای عنوان کرد: بر اساس مشوق‌های بیمه‌ای خویش فرمایی چنانچه مددجویی حق بیمه خود را پرداخت کند ۲۰ درصد از ۳۰ درصد مبلغ بیمه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود ضمن اینکه اگر کارفرمایی زمینه اشتغال مددجویی را فراهم ساخته و او را به کار بگمارد و حق بیمه مددجو را پرداخت کند، ۲۰ درصد مبلغ بیمه را بهزیستی به کارفرما پرداخت می‌کند.
اعطای تسهیلات به کارفرمایان در ازای بکارگیری معلولان
رمضانی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات کارفرمایی یکی دیگر از مشوق‌های بهزیستی است که تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات در ازای بکارگیری حداکثر ۲۶ مددجو به کارفرمایان اعطا می‌شود که به ازای به کارگیری هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان است، البته مشمول بر اینکه حقوق و مزایا و بیمه فرد به طور کامل پرداخت شوو و برای این منظور تعهد محضری مبنی بر بکارگیری ۷ ساله مددجو به بهزیستی بدهد. 
وی اضافه کرد: مشوق دیگر یارانه جبران ارتقاء کارآرایی معلولین است که به ازای بکارگیری معلولان به کارفرمایان از ۳۰ الی ۵۰ درصد حداقل حقوق کارگری برابر قانون کار، یارانه پرداخت می‌شود.
تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان بیمه خویش‌فرمایی در سال جاری
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین با اشاره به افزایش میزان پرداختی بابت بیمه خویش‌فرمایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیمه خویش‌فرمایی تخصیص پیدا کرده است در حالی که سال گذشته کل میزان پرداختی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود.
رمضانی ادامه داد: امسال نزدیک به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم یارانه جبران ارتقای کارآرایی معلولان اختصاص یافته است.
بهره‌برداری از ۸۱ طرح اشتغال در دهه مبارک فجر
این مسوول در پایان تعداد طرح‌های اشتغال قابل افتتاح در دهه فجر امسال را ۸۱ مورد اعلام کرد و افزود: بهزیستی متولی ایجاد اشتغال نیست بلکه بسترسازی می‌کند یعنی با اعطای تسهیلات زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌کند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر