بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۲۰
رییس جهاددانشگاهی در سفر به استان مازندران و بازدید از دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی، در جمع دانشگاهیان و اعضای هیات علمی این حوزه یافت و با اشاره به نقش این نهاد در تحقق شعار ما می‌توانیم و تقویت خودباوری ملی تاکید کرد: جهاددانشگاهی همواره تلاش کرده است تا با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایش و الگوسازی تولید علم، فناوری و تجاری‌سازی به رفع مشکلات کشور بپردازد و در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند.
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سفر به استان مازندران در نشست «جهاددانشگاهی، خودباوری و ما می‌توانیم» که با حضور دانشگاهیان و اعضای هیات علمی حوزه دریا و منابع طبیعی این استان برگزار شد، با نگاهی اجمالی به اقدامات جهاددانشگاهی از بدو تشکیل تاکنون اظهار داشت: پس از پیروزیT انقلاب اسلامی ایران به مجموعه ساختارهایی نیاز داشت تا آرمان‌ها و اهداف موردنظر ملت بزرگ ایران را پیگیری و محقق سازد.

وی در این نشست که به همت بسیج اساتید و با همکاری شورای فرهنگی پردیس منابع طبیعی و علوم دریایی برگزار شد از نقش این نهاد انقلابی در تقویت خودباوری ملی و تحقق شعار ما می‌توانیم سخن گفت و افزود: یکی از اهداف تشکیل جهاددانشگاهی، توسعه و پیشرفت سریع و مسأله محور علم و فناوری داخلی و تقویت خودکفائی در تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان با پیوست فرهنگ اسلامی- ایرانی و در بستر مدیریت جهادی مولود انقلاب بود. 

دکتر مسلمی نائینی افزود: جهاددانشگاهی که به تعبیر مقام معظم رهبری مولود مبارک انقلاب اسلامی است، با الهام همه‌جانبه از آرمان‌های این انقلاب بزرگ جهانی و بنیانگذار کبیر آن، امام خمینی (ره) تشکیل‌ شده و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به دنبال ارائه دانش، فناوری و تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی مورد نیاز آن در راستای تحقق الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت دانش‌بنیان است.

وی از جمله اقدامات جهاددانشگاهی در شروع فعالیت این نهاد را مدیریت دانشگاه‌ها و به‌کارگیری ظرفیت آزاد شده دانشجویی در جهاد سازندگی، دفاع مقدس و سازمان‌های مختلف دانست و گفت: به‌کارگیری اساتید و امکانات دانشگاه‌ها در جهت تأمین نیازهای فناورانه جامعه به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس (دفاع دانش‌بنیان)، ایجاد بستر مناسب تربیت دانشجویان متعهد و توانمند علمی و تسهیل در جذب آنها در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و سازمان‌های اجرایی و شناسایی و جذب اساتید متعهد، جهت تکمیل کادر هیات علمی دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات مهم این نهاد انقلابی است. 

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با مأموریت‌ گسترش‌ تحقیقات‌ و شکوفایی‌ روحیه‌ نوآوری برای نیل به خوداتکایی، توسعه‌ امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی- خدماتی کشور تأسیس شد، گفت: این هدف متعالی در بطن خود، نیروهای عظیم جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی متکی به سلاح ایمان و باور توانایی ملی را پروراند و جهاددانشگاهی از تأثیرگذارترین مراکزی است که پا در این عرصه گذاشت.

رییس جهاددانشگاهی به بیانات مقام معظم رهبری در برهه‌های مختلف و در رابطه با این نهاد انقلابی اشاره و عنوان کرد: ایشان در عرصه‌های مختلف از جهاددانشگاهی به نیکی یاد کرده‌اند و آن را مولود مبارک انقلاب اسلامی و جزو معدود رویش‌های اصلی انقلاب دانسته‌اند.

دکتر حسن مسلمی نائینی در ادامه ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و... خاطرنشان کرد: این نهاد همواره تلاش کرده است تا با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود به رفع مشکلات کشور بپردازد و در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: جهاددانشگاهی از ابتدای تشکیل در ابتدای انقلاب همواره سعی کرده است تا با حضور در عرصه‌های مختلف، مشکلات و کارهای بر زمین‌ مانده در کشور را با استفاده از توانمندی متخصصان و فناوران خود به بهترین نحو ممکن مرتفع گرداند و همواره پرچم افتخار کشور را در دنیا به اهتزاز درآورد.

رییس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به برخی از طرح‌های دوران دفاع مقدس که توسط متخصصین جهاددانشگاهی طراحی و ساخته‌ شده بود، تصریح کرد: این نهاد همواره تلاش کرده تا با الگوسازی تولید علم، فناوری و تجاری‌سازی در رفع مشکلات کشور نقش بی‌بدیلی ایفا کند. 

در ادامه، نشست پرسش و پاسخ با حضور رییس جهاددانشگاهی پیرامون استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برای توسعه استان و اجرای طرح‌های مشترک برگزار شد.

استفاده از توان جهاددانشگاهی برای تحقق اقتصاد دریامحور 

گفتنی است در این سفر رییس جهاددانشگاهی و هیأت همراه از دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس نیز بازدید و در جمع اعضای هیات رییسه و اعضای هیات علمی این دانشکده حضور یافتند.

همکاری در حوزه‌های شیلات، کشاورزی، داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، برگزاری کارگاه‌‌ها و آموزش‌های تخصصی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد برای تحقق اقتصاد دریامحور و تولید محصولات چوبی و کاغذ از پسماندهای کشاورزی از مهم‌ترین موارد مطرح‌ شده در این نشست بود.

در نشست فوق با اشاره به حوزه کلیدی تحقق اقتصاد دریامحور که بارها در بیانات مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، از جهاددانشگاهی خواسته شد تا  از توان و تجربه جهادگران در این حوزه و موضوع امنیت غذایی استفاده شود.

رییس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس در این نشست به بهره‌مندی از ظرفیت حوزه نشر و انتشارات جهاددانشگاهی برای دانشگاهیان استان مازندران و به‌خصوص دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد و مقرر شد تا این دو مجموعه در حوزه تولید محصولات چوبی و کاغذ از پسماندهای کشاورزی به‌منظور رفع نیاز کشور در این حوزه نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.

بسترسازی برای بهره‌مندی دانشجویان و دانشگاهیان از فرصت‌های مطالعاتی در جهاددانشگاهی و استفاده از توان این نهاد برای تجاری‌سازی فناوری‌ها و حل مشکلات کشور و منطقه از دیگر مباحثی بود که در این نشست مشترک مطرح شد.

 همچنین مقرر شد نمایندگانی از سوی دو مجموعه برای بررسی موارد مطرح‌ شده معرفی شوند و این موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

گفتنی است رییس جهاددانشگاهی در ادامه سفر خود به استان مازندران از ظرفیت‌ها و مراکز این نهاد در استان بازدید خواهد کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر