بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۶۱
ایسنا-خراسان رضوی/مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت:  بالغ‌بر ۶۰ هزار اصله نهال از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ تاکنون در شهرستان جوین غرس شد.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

قاسمعلی نیک‌پسند در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این ۶۰ هزار اصله نهال از ارقام میوه‌های هسته‌دار، بدون هسته و غیر مثمر و از نهالستان‌های معتبر(کشت و صنعت جوین و کمایستان) در باغات شهرستان و هم به عنوان ایجاد بادشکن و توسعه فضای سبز کاشته شد.

وی کاشت درخت را در کمک به بهبود محیط‌زیست شهرستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه قطع غیرمجاز درختان از مشکلات جدی در بسیاری از شهرستان‌ها است لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده سودجویان مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اقلیم شهرستان، برای توسعه فضای سبز و کنترل فرسایش خاک، توسعه درختکاری را لازم دانست و خطاب به کشاورزان افزود: اگر هر هموطن در طول سال به این امر بپردازد، بدون تردید بسیاری از مسائل زیست‌محیطی و کشاورزی نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای نجات طبیعت همه باید مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: بدون شک عملیات کاشت نهال به تنهایی کار یک اداره و سازمان نیست و همه ما باید برای نجات طبیعت اقدام به کاشت درخت و نهال کنیم.

نیک‌پسند با بیان اینکه بالغ‌بر ۶۰ هزار اصله نهال از ابتدای آذر سال ۱۴۰۲ تاکنون در شهرستان جوین غرس شده است، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی های سال‌های اخیر، کاشت نهال و توسعه فضاهای سبز و جنگلی می‌تواند کنترل و کاهش گرد و غبارهای محلی و از بین رفتن پدیده ریزگردها را در پی داشته باشد.

وی همچنین از نقش مؤثر کاشت درخت در ذخیره‌سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد و افزود: اگر قرار باشد امنیت غذایی محقق شود باید به دو رکن اساسی تولید یعنی آب و خاک توجه ویژه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از شهرستان جوین به عنوان قطب تولید انواع محصولات کشاورزی و در واقع مهد کشاورزی نوین یاد کرد افزود: بدون شک در این شهرستان با وسعت ۱۶۵۳ کیلومترمربع می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و ترویج به موقع برای تولیدات سازگار با محیط و اقلیم، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر