بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۸۸
سرامیست برجسته شهرستان رشت گفت: تعداد قبل توجهی از دختران جوان تمایل به فعالیت در هنر زیبای سرامیک دارند.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴

آناهیتا نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازارکار به فعالیت ۲۰ ساله اش در بخش سرامیک کاری اشاره و اظهار کرد: سرامیک کاری را از همسرم آموخته و به دخترم آموزش دادم.

وی با بیان اینکه ظرف سرامیکی و سفالی طرح‌ها و نقش‌های زیبا و بسیار متنوعی دارند که باعث می‌شود، جزو اولین انتخاب‌ها برای دکوری و مصرفی قرار بگیرند، افزود: به فردی که کار سرامیک انجام می دهد، سرامیست یا سرامیک آرتیست گفته می شود و خوشحالم که به عنوان یک سرامیست در رشت فعالیت می کنم. 

نیکبخت ادامه داد: در آمدی خوبی در سرامیک کاری کسب می کنیم و علاوه بر اعضای همسر و دخترم، 4نفر نیروی دیگر با ما همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تولید و نقاشی سرامیک، در بخش آموزش این هنر نیز فعالیت دارم، خاطرنشان کرد:متقاضیان در سنین مختلف برای فراگیری سرامیک کاری به ما مراجعه می کنند و بیشتر  فراگیران این هنرصنعت زیبا دختران جوان هستند.

نیکبخت گفت: بازار سرامیک این روزها رونق بسیار زیادی پیدا کرده، در فروش های حضوری و کار کردن با گالری ها و هم به صورت آنلاین می توانم این اطمینان رو به هنرجویان سرامیک بدهیم که با مقداری تلاش و پشتکار می‌توانند در عرصه هنر صنعت سرامیک موفق شوند و کسب و کارشان را به سود برسانند.

پیشران سرامیک جهاد دانشگاهی گیلان خاطر نشان کرد: برای تولید یک کارگاه در اختیار داریم و تولیدات در کارگاه هم به صورت مصرفی و هم به صورت تزیینی هستند.

وی تصریح کرد: انجام نقش های برجسته در سرامیک کاری از استقبال خرید بالایی برخوردار است و هر روز بر تعداد علاقمندان و خریداران افزوده می شود.

نیکبخت در خصوص وضعیت صادرات تولیدات کارگاه گفت: به طور مستقیم به کشورهای دیگر صادرات نداریم، البته افرادی به ما رجوع می کنند، ظروف سرامیکی ویترینی سفارش می دهند و برای فروش به آلمان می برند.

وی افزود: خوشبختانه سرامیک های تولیدی ما فروش خوبی دارند و مشکلی برای بازاریابی و یا پیداکردن بازارهای هدف جدید نداریم .

بانوی سرامیک کار گیلان ادامه داد: یکی از مشکلات جدی ما بحث کمبود شدید نیروی کار است و باید افرادی که برای کار ورود می کنند، حتما علاقمند به سرامیک باشند و از صبر و حوصله لازم برای تولید برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه ظرافت و دقت در تولید سرامیک بسیار اهمیت دارد، زیرا کار ما به کیفیت بسیار خوب شهرت دارد، گفت: جذب افراد علاقمند به سرامیک موجب خواهد شد تولیدات بیشتری را وارد بازار کنیم و امیدواریم این امر مهم برایمان به زودی اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر