بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۰۷۶۰
همزمان با سفر رییس جمهور به استان البرز انجام گرفت؛
همزمان با سفر رییس جمهور به استان البرز با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رییس جهاددانشگاهی از طرح‌ها و محصولات جدید پارک علم و فناوری البرز این نهاد رونمایی شد.
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

به گزارش  بازارکار از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، صبح امروز جمعه ۱۷ آذر ماه همزمان با سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان البرز با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح‌ها و محصولات جدید پارک علم و فناوری البرز این نهاد رونمایی شد.
رونمایی از محصول سیکلوفسفاماید(داروی ضد سرطان) شرکت دانش بنیان نانو فناوران دارویی الوند؛ افتتاح پایلوت اولین مرکز نوآوری احیای واحدهای اقتصادی کشور؛ بازدید از مرکز توسعه و تولید قراردادی انرژی و افتتاح مرکز توسعه و تولید قراردادی صنایع غذایی؛ واگذاری اراضی به شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز و عقد تفاهم نامه های مشترک در حوزه احیای واحدهای اقتصادی از جمله طرح‌هایی بود که با حضور معاون رییس‌جمهور و هیات همراه رونمایی و شروع به کار کرد.
گفتنی است، دیدار و نشست با فعالان زیست بوم نوآوری استان و شرکتهای دانش بنیان و نخبگان از جمله دیگر برنامه این سفر است.
داروی سیکلوفسفاماید از جمله محصولاتی است که در مراسم امروز رونمایی شد. این محصول دانش‌بنیان با عنوان تجاری اندوکسینا در دو دوز 500 و 1000 توسط شرکت دانش‌بنیان نانوداروی الوند تولید شده است.
این دارو تحریمی بوده و سالیانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری دارد که با داخلی سازی آن مسیر ارزبری مسدود و در اینده زمینه صادرات ان فراهم خواهد شد. میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو 400هزار دوز  است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.
لزوم افزایش هم‌افزایی میان دستگاه‌ها 
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حاشیه رونمایی از این دو داروی ضد سرطان در پارک علم و فناوری البرز در جمع خبرنگاران، گفت: امروز همانند سایر بازدیدهایی که از مجموعه‌ پارک علم و فناوری استان البرز و جهاددانشگاهی داشتیم، اتفاقات خوبی رقم خورده است.
وی در ادامه گفت: امروز هم رونمایی از دو داروی بسیار حساس و مهم در درمان سرطان را و هم افتتاح اولین مرکز تولید قراردادی صنایع غذایی را داشتیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری با اشاره به افتتاح دو مرکز صنایع غذایی در این پارک، اظهار کرد: این مرکز بستری برای تولید بدون کارخانه برای شرکت‌های نوپا به شمار می‌رود. همچنین امروز در این مراسم مجموعه استودیو و کلینیک عارضه‌یابی و افزایش بهره‌وری صنایع افتتاح شد.
دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در این‌ پارک و در هر هفته اتفاقات نویی رخ می‌دهد، حضور معاونت علمی در این مجموعه را نمونه‌ای از تقدیر از فعالیت‌های در حال اجرا دانست.
وی با بیان اینکه تولید داروهای ضد سرطان با هم افزایی میان ۴ دستگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ جهاد دانشگاهی؛ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی انجام شده، خاطرنشان کرد: این ۴ بخش در قالب صندوق با یکدیگر همکاری دارند و با این هم‌افزایی ترکیب هم‌افزای ۴ رکنی را تشکیل داده‌اند و نتیجه آن شد که پیشرفت این پارک ماهانه قابل مشاهده است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری یادآور شد: من در اسفندماه سال گذشته ساختمان این پارک را افتتاح کردم و در مدت ۸ ماه پیشرفت‌هایی که در آن اتفاق افتاده قابل تحسین است.
دکتر دهقانی فیروزآبادی با ابراز امیدواری از اینکه این هم‌افزایی افزایش یابد، تاکید کرد: معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است که مهمترین آنها ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌ها است.
وی افزود: ما زمانی می‌توانیم کارِ بزرگ انجام دهیم که با هم همصدا شویم و بزرگترین کاری که معاونت علمی می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد، همراه کردن همه دستگاه‌های کشور است. ما صندوق‌های پژوهش و فناوری را داریم که بخش خصوصی آن را مدیریت می‌کند و به صورت شفاف از این صندوق‌ها حمایت می‌کنیم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: برخی از شرکت‌ها نیاز به سرمایه‌های بذری دارند که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم.
وی گفت: در کنار همه این حمایت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و در کنار هم قرار دادن وزارت علوم، جهادانشگاهی، معاونت علمی و بخش خصوصی ارزش افزوده واقعی را ایجاد می‌کند و تلاش داریم این هم‌افزایی را پر رنگ‌تر کنیم.
حمایت پارک علم و فناوری البرز از صاحبان ایده و تولیدکنندگان
حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور که در پارک علم و فناوری البرز انجام شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری البرز یکی از بهترین پارک‌های کشور است و مسئولان آن حمایت ویژه‌ای از صاحبان ایده و تولیدکنندگان مختلف دارند.
وی با اشاره به تحول جدیدی که با حمایت هیات امنای جهاددانشگاهی اتفاق افتاده است، ادامه داد: طبق مصوباتی که داشتند بنا شده بخشی از زمین‌های این مجموعه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.
 
 مسلمی نائینی گفت: این اقدام بخشی از مشکل کمبود فضا و زیرساخت تولیدکنندگان را رفع می‌کند و در نهایت به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر منجر می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر