بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۵۹
در نشست کمیته مرکزی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر مطرح شد؛
در نشست کمیته مرکزی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر که با محوریت شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» برگزار ‌شد، بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور کودکان و نوجوانان در روزهای دهه فجر تأکید شد.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

به گزارش بازارکار از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان اینکه ما با تربیت نسل کارمان را پیش می‌بریم گفت: در برنامه‌هایی که امکانش هست، بچه‌ها خودشان برنامه را روایت کنند و در گروه سنی نوجوان مخاطب صددرصد درگیر شود.

وی افزود: اگر بتوانیم یک برنامه هماهنگ اجرا کنیم اتفاق خوبی است، مثلا راه‌اندازی پویش کتابخوانی که در آن قصه انقلاب مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: برنامه‌های کودک و نوجوان را از یکدیگر جدا کنید. نوجوان بیشترین تأثیرپذیری را از گروه همسالان دارد. اما در مورد کودکان سعی کنید مادران را درگیر کنید.

وی ادامه داد: بهزیستی در برنامه‌های خود کودکان با نیازهای ویژه را هم در نظر بگیرد.

تأکید بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور در برنامه‌های دهه فجر

مدیرعامل کانون با بیان اینکه در حوزه فرهنگ تمام مناطق را درنظر بگیریم، اظهار کرد: قله برنامه‌های ما ۲۲ بهمن است که برای ما اهمیت دارد. اینکه خانواده با کودک به راهپیمایی بیاید اتفاق مهمی است، بنابراین پویش ارسال عکس را راه‌اندازی کنید. درواقع این کار ویژه کمیته کودک باشد.

علامتی در پایان گفت: تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود و برنامه‌های متنوعی خواهد داشت.

بر اساس این خبر، در ابتدای این جلسه سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون پرورش فکری نیز ضمن خوشامدگویی بر برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد.

تأکید بر افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب

در بخش دیگری از این جلسه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون بیان کرد: لازم است براساس ظرفیت‌های روزهای نام‌گذاری شده برنامه‌های کودک و نوجوان را برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با انقلاب و حضور آنها در برنامه‌های دهه فجر و بسترسازی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با انقلاب از جمله اهدافی است که باید به آن توجه کنیم.

تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان برای حضور خودجوش آنها در برگزاری مناسبت‌ها و برگزاری مسابقه از دیگر مواردی بود که فلاح به آن اشاره داشت.

تأکید بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور در برنامه‌های دهه فجر

معاون فرهنگی کانون اظهار کرد: در دهه فجر امسال بحث کودکان شهید حادثه کرمان به عنوان یک سرفصل اصلی مورد توجه قرار بگیرد؛ علاوه بر این غزه و فلسطین هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: کودکان در انتخابات نقش چندانی ندارند اما در بحث شورآفرینی و آگاهی بخشی می‌توانند مهم باشند.

فلاح با تأکید بر توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای دهه فجر امسال هشتگ‌های جمهوریت_اسلامیت-ایرانیت #ایران_قوی #مشارکت_رقابت_سلامت_امنیت در نظر گرفته شده که در حوزه کودک و نوجوان بیشتر باید با #ایران_قوی کار کنیم.

وی با بیان اینکه برای حضور کودکان و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت ویژه و هماهنگ عمل کنیم گفت: در شهر تهران و استان‌ها می‌شود غرفه‌هایی در نظر گرفت و کمیته کودک و نوجوان هرکدام از استان‌ها فعالیت خود را آغاز کند.

فلاح در پایان صحبت‌های خود از برگزاری نشست ویژه خبری برای اعلام برنامه‌های دهه فجر با حضور مدیرعامل کانون خبر داد.

در ادامه فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: کانون پرورش فکری با توجه به شعار امسال به بحث جشن‌های ملی توجه ویژه خواهد داشت.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون از «کانون مدرسه» به عنوان یک فرصت اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: باتوجه به تأکید وزیر آموزش و پرورش روی سواد خواندن، پویش خوانش کتاب با کتاب‌هایی که محتوای انقلاب و پیشرفت دارد برگزار خواهد شد.

همکاری ویژه برای برنامه‌های روز ۲۲ بهمن، افتتاح برخی مراکز در استان‌ها، راه‌اندازی کتابخانه با همکاری موسسه منادی تربیت از دیگر برنامه‌هایی بود که معدنی به آن اشاره داشت.

تأکید بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور در برنامه‌های دهه فجر

برگزاری برنامه‌های متنوع از سوی سازمان‌های مختلف

در بخشی دیگر از این جلسه رضا قمرزاده نماینده موسسه فرهنگی منادی تربیت بیان کرد: کمیته آموزش و پرورش ویژه دهه فجر تشکیل شده است و قرار است ۵۰هزار نمایشگاه در مدارس کشور با همکاری اداره کل‌های فرهنگی هنری و ناشرها برگزار شود تا در این راستا راه‌اندازی کتابخانه را در چند استان داشته باشیم.

وی افزود: اجرای این کار به منادی تربیت سپرده شده است و معاونت پرورشی، آموزش و پرورش ابتدایی و کانون پرورش فکری در انجام این کار همکاری می‌کنند.

سپس مهیار ترکمان نماینده سازمان تعلیم و تربیت کودک از تولید نماهنگ سرود جمهوری اسلامی با محوریت کودکان زیر ۶ سال خبر داد که قرار است در دهه فجر رونمایی شود.

ترکمان از دبیرخانه صدای مادری به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان تعلیم و تربیت کودک نام برد و گفت: دبیرخانه صدای مادری این ظرفیت را دارد که مادران و کودکان زیر ۶ سال برای انتخابات و نمایش مادر و کودک کمک کنند.

همچنین لیلا ولی‌زاده نماینده بهزیستی بیان کرد: سازمان بهزیستی ۵۲ وظیفه و هدف دارد که براین اساس بهزیستی برای تمام برنامه‌های ملی فرهنگی کشور برنامه‌هایی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: سعی داریم برنامه‌هایی که در طول سال داریم در طی این هفته انجام شود.

تأکید بر اجرای برنامه‌های متنوع و مشارکت پرشور در برنامه‌های دهه فجر

سجاد عباسی معاون حوزه هنری کودک و نوجوان نیز از طرح «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» نام برد که در ۱۰ نقطه با محوریت کودک اجرا می‌شود و براین اساس در ۱۰ استان درباره قهرمانان حوزه انقلاب قصه‌گویی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه «باغ هنر» ویژه گروه سنی نوجوان برگزار می‌شود. نوجوان‌ها در حوزه هنری حضور و در کارگاه‌های مختلف شرکت می‌کنند.

معاون حوزه هنری کودک و نوجوان اظهار کرد: رویداد «یک صدا ایران» هم متناسب با موضوع‌های روز از جمله حادثه کرمان و سایر موضوعات متناسب با انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

عباسی در پایان صحبت‌های خود از رونمایی رویداد «سفر قهرمان» برمبنای مجموعه قصه قهرمانان از هفته اول بهمن خبر داد.

یادآوری می‌شود عنوان روزهای دهه فجر ۱۴۰۲ از سوی کمیته مرکزی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر به این ترتیب انتخاب شده است: انقلاب اسلامی؛ امام خمینی(ره) ولایت فقیه رهبری، انقلاب اسلامی؛ زنان، تحکیم بنیان خانواده، نسل انقلابی، انقلاب اسلامی؛ جوان، خودباوری، تولید دانش بنیان، انقلاب اسلامی؛ معنویت‌گرایی، کرامت انسانی، انقلاب اسلامی؛ مردم سالاری دینی، انسجام ملی، انقلاب اسلامی؛ جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی، انقلاب اسلامی؛ نیروهای مسلح، امنیت و اقتدار ملی، انقلاب اسلامی؛ قرآن کریم، پیامبر مهربانی، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی؛ انتظار موعود، تمدن نوین اسلامی، انقلاب اسلامی؛ ادیان و اقوام، همبستگی ملی، وحدت اسلامی و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

برنامه‌های کمیته مرکزی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر