بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۴۵۶
همان طور که می‌دانید، صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری و کارآفرینی است.
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
 

چون ایده‌های جذابی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد و می‌توانید با سرمایه کم کسب و کارتان را شروع کنید. ولی به نظرتان ظرفیت درآمدزایی این حوزه چقدر است؟ یا بهتر بگوییم، درآمد مورد انتظار ما از کسب و کارهای صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان باید تا چه حدی باشد؟

طبیعتاً همه کسب و کارها درآمد و سوددهی مشابهی نخواهند داشت. اما در پاسخ به سؤال‌های شما، ما سعی کردیم در ادامه مطلب تعدادی از بهترین کسب و کارهای تفریحات و سرگرمی کودکان را از نظر سرمایه لازم برای شروع به کار و میزان درآمدزایی و سوددهی بررسی کنیم تا شما به پاسخ سؤال‌هایتان برسید.

بهترین کسب و کارهای تفریحات کودکان از نظر سرمایه و سوددهی

ده‌ها کسب و کار مختلف در حوزه صنعت سرگرمی و تفریحات کودکان وجود دارد، ولی کسب و کارهایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، به‌ ترتیب جزو ۱۰ بیزینس برتر این حوزه هستند که با سرمایه کم راه اندازی می‌شوند و سوددهی قطعی دارند.

۱.    خانه بازی سرپوشیده کودک

خانه بازی سرپوشیده یکی از محبوب‌ترین کسب و کارهای حوزه کودکان است. خانه بازی شباهت زیادی به شهربازی دارد، ولی وسایل بازی آن برای کودکان ۲ تا ۷ سال طراحی شده و سطح استاندارد و ایمنی بالاتری برای این گروه سنی دارد. شما با سرمایه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیون تومان و فضایی سرپوشیده در حد حداقل ۵۰ متر می‌توانید این کار را شروع کنید. در واقع راه اندازی خانه بازی نیازی به فضای بزرگ و گسترده ندارد، فقط کافی است که ایمن و استاندارد باشد. به ‌علاوه اینکه نیاز به مجوز تأسیس خانه بازی کودک هم ندارید.

وسایل مورد نیاز برای تأسیس خانه بازی تاب و سرسره پارکی، استخر توپ، سرسره بادی، سافت پلی گراند، ترامپولین و… است.

درآمد و سوددهی خانه بازی چقدر است؟

اگر خانه بازی را در موقعیت مکانی مناسبی راه اندازی کنید، مطمئن باشید که در همان ماه اول شروع به کار به درآمدزایی می‌رسید. با توجه به اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری و حقوق پرسنل در این حوزه بسیار کم است، می‌توانید بازه سوده‌ی خوبی داشته ‌باشید. درآمد خانه بازی به ‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود و این مبلغ ساعتی بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان است. ولی هرچقدر امکانات و تجهیزات، کیفیت و نظافت فضا و سطح خدمات دهی شما بالاتر باشد، می‌توانید مشتریان بیشتر و طبیعتاً درآمدزایی بالاتری داشته ‌باشید.

درآمدزایی صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان چقدر است؟

۲.    خانه علم کودک

یکی از حوزه‌هایی که در کشور ما کمتر با آن توجه شده ‌است، ولی پتانسیل درآمدزایی بسیار خوبی دارد، راه اندازی خانه علم کودک است. در مطلب سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک هم خانه علم کودک به‌ عنوان دومین کسب و کار پر درآمد صنعت تفریحات کودکان معرفی شده ‌است. خانه علم فضایی آموزشی است که مطالب علمی پایه را با ادبیات کودکانه، ساده و به ‌شکل سرگرم کننده به کودکان آموزش می‌دهد. این فضا برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال مناسب است و با سرمایه‌ای در حدود ۱۵۰ میلیون تومان و فضایی حداقل ۵۰ متر قابل راه اندازی است.

وسایل مورد نیاز برای خانه علم کودک شامل تجهیزات آزمایشگاهی علوم زیستی، شیمی و فیزیک، ستاره‌ شناسی، رباتیک و… است. با توجه به اینکه تعداد خانه‌های علم کودک در ایران انگشت ‌شمار است و خلأ آن در بازار تفریحات و آموزش کودکان احساس می‌شود، به ‌راحتی می‌توانید در این حوزه ورود کنید و موفق شوید. برای کاهش هزینه‌های شروع کار می‌توانید از وام کارآفرینی برای راه اندازی خانه علم استفاده‌ کنید.

درآمد و سوددهی خانه علم کودک چقدر است؟

دقیقاً مانند خانه بازی کودک، اگر خانه علم هم در شهرهای بزرگ و لوکیشن‌های پر بازدید راه اندازی شود، خیلی سریع‌تر به درآمدزایی می‌رسد. درآمد خانه علم کودک به‌ صورت بلیط محاسبه می‌شود. مبلغ بلیط هر نفر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. طبیعتاً هرچقدر تجهیزات مرکز شما بیشتر و متنوع‌تر باشد، می‌توانید مبلغ بلیط ورودی را افزایش دهید. همکاری با مهد کودک‌ها و مدارس برای افزایش درآمدزایی در این کسب و کار بسیار مهم است.

درآمدزایی صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان چقدر است؟

۳.    شهربازی سرپوشیده

کسب و کار بعدی که احتمالاً به ‌خوبی آن را بشناسید، شهربازی سرپوشیده است. شهربازی سرپوشیده برخلاف شهربازی کلاسیک فضای مدرن­تر و وسایل بازی متفاوت­تری دارد. تقریباً همه کودکان و نوجوانان رده سنی ۷ تا ۱۵ سال جزو طرفداران شهربازی یا گیم سنتر هستند. سرسره بادی، قصر بادی، فوتبال‌ دستی، ایر هاکی، گیم‌ پلی، تکان‌ دهنده، پینگ پنگ و…، جزو تجهیزات شهر بازی هستند. سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع این کسب و کار، حداقل ۱۵۰ میلیون تومان و فضای مورد نیاز حداقل ۱۰۰ مترمربع است.

درآمد و سوددهی شهربازی چقدر است؟

میزان درآمدزایی شهربازی دقیقاً قابل برآورد نیست و کاملاً به لوکیشن فعالیت، تعداد مشتریان روزانه و کیفیت شهربازی بستگی دارد. ولی رقمی در حدود ماهانه ۸۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان برآورد شده ‌است. البته هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات، اپراتورهای حرفه‌ای، بیمه، برق و غیره را هم نباید فراموش کرد.

۴.    مجموعه آبی و استخر کودکان

تفریحات آبی و استخر کودکان هم جزو حوزه‌هایی هستند که در شهرهای بزرگ و صنعتی طرفداران زیادی دارند. در حال حاضر چند برند مطرح در این حوزه فعالیت می‌کنند، ولی بازار آن هنوز اشباع نشده است. به‌ خصوص در شهرهای بزرگ که مراکز اقتصادی و اشتغال محسوب می‌شوند، خانواده‌ها به ‌شدت از این نوع تفریحات استقبال می‌کنند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به این حوزه حدوداً ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است و به فضایی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مترمربع نیاز پیدا خواهید کرد. فرآیند دریافت مجوز برای این کسب و کار ساده است و توسط شهرداری منطقه صادر می‌شود.

درآمد و سوددهی تفریحات آبی کودکان چقدر است؟

میزان درآمدزایی تفریحات آبی هم مانند شهربازی به منطقه راه اندازی استخر، کیفیت فضا و تعداد مراجعین روزانه بستگی دارد. ولی درآمد ماهانه آن در حدود ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان برآورد شده است. البته هزینه‌های آب مصرفی، تجهیزات، نیروهای غریق نجات، بیمه و… را هم باید در این رقم لحاظ کنید.

جمع‌بندی

همان طور که ملاحظه کردید، در این مطلب تلاش کردیم با بررسی درآمدزایی تعدادی از بهترین کسب و کارهای صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان، تا حد امکان ابهامات شما را نسبت به میزان درآمدزایی این صنعت برطرف کنیم. امیدواریم که محتوای این مطلب برای شما مفید باشد. در پایان توصیه می‌کنیم پیش از ورود به هر کسب و کار، حتما از کسانی که سابقه فعالیت در آن حوزه را دارند یا از شرکت­های معتبر مشاوره کسب و کار در حوزه صنعت تفریح و سرگرمی کودکان مشورت بگیرید.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر