بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۴۹۵
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حذف بیش از ۱۰۰ رشته درسی بدون داوطلب در این دانشگاه خبرداد.
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

حسن کی‌پور، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ساماندهی رشته‌های این دانشگاه گفت: تعدادی رشته‌های جدید راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰ رشته درسی بدون داوطلب حذف شده است.
وی با بیان اینکه تمام رشته‌ها باید پیوست شغلی داشته باشند تا بتوانیم آن رشته‌ها راه اندازی کنیم افزود: مراکز و واحد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای راه اندازی رشته‌های جدید علاوه براینکه باید دانشجوی هنرستانی و فضای آموزشی و هیأت علمی به اندازه کافی داشته باشند باید رشته‌ای را که تقاضا می‌کنند دارای پیوست شغلی باشد. همچنین باید از امکانات کارگاهی هم برخوردار باشند.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهمترین چالش در بحث آموزش مهارتی را بروزرسانی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی باید جدید شود و دانشگاه در این زمینه کمی دچار مشکل است، ولی تمام عوامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای با همه امکانات تلاش بی وقفه‌ای دارند تا این بار سنگین را به جلو ببرند.
وی درباره اینکه چه تعداد کمبود هیأت علمی و کارمند در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد گفت: در حال حاضر حداقل یک هزار عضو هیأت علمی نیاز داریم، برنامه دانشگاه این است که یک تعدادی از این اساتید را از دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های دیگر که داوطلب می‌شوند تأمین کند، چون مشکل استخدام ندارند و می‌توانیم جابه جا کنیم و به دنبال مجوز استخدام عضو هیأت علمی نیز هستیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر