بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۷۱۲
مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: تقویت و توانمندسازی تسهیل گران روستایی با هدف ایجاد حلقه ارتباطی بین جامعه روستایی و مسوولان در اولویت طرح تکام (طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) قرار دارد.

لیلا غریب روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش تسهیل گران روستایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و قرار شد تا ۱۰۰ هزار تسهیل گر روستایی آموزش دیده و وارد فعالیت‌های توسعه‌ای شوند.

وی با بیان اینکه تسهیل گران حلقه واسط بین روستاییان و مسوولان هستند، اضافه کرد: از آنجایی که مردم روستا از مسایل اقتصادی، مجوز‌های اشتغالزایی و نحوه تغییر کاربری زمین برای احداث مشاغل و بازار‌های تولید خود کم اطلاع هستند، تسهیلگران پس از آموزش و توانمندسازی به این جوامع در زمینه‌های مختلف کمک خواهند کرد.

غریب تاکید کرد: براساس برنامه ریزی قرارگاه جهادی وزارت کشور، در طرح تکام تمامی دهیاران، شورا‌ها و تحصیل کردگان روستایی و حتی کسانی که در شهر‌ها سکونت دارند، اما خواهان فعالیت در روستا‌ها هستند را مشمول شرکت در دوره‌های تسهیل گری می‌داند.

به گفته این مسوول، یک تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی با قرارگاه جهادی وزارت کشور منعقد شده که تسهیل گران روستایی را آموزش می‌دهد، علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه meshkat.iau.ir در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

غریب ادامه داد: بعد از این ثبت نام‌ها، فرآیند پایش آغاز می‌شود و نفرات انتخاب شده می‌توانند در دانشگاه آزاد اسلامی به شکل حضوری دوره‌های لازم را سپری کرده و برای حل مشکلات روستاییان فعالیت خودشان را آغاز کنند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد هزینه دوره‌های تسهیل گری از سوی قرارگاه جهادی وزارت کشور پرداخت شده و تنها ۲۰ درصد را تسهیل گران پرداخت خواهند کرد.

وی یادآور شد: با حضور تسهیل گران روستایی، جامعه محلی در روستا‌ها از این پس به جای مراجعه به دستگاه اجرایی و صرف هزینه و وقت زیاد، با مراجعه به تسهیل گر روستایی تمام کار‌های خودشان را پیگیری خواهند کرد.

گفتنی است، طرح تکام (طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) خرداد ماه ۱۴۰۲ از سوی قرارگاه جهادی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد که در آبان ماه سال جاری نیز به تصویب شورای برنامه ریزی استان قزوین رسید، این طرح از ابتدای دی ماه در ۱۵ روستای این استان آغاز به کار کرده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر