بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۹۰۲
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سطح کشور دو درصد اشتغال بانوان بهتر شده و سطح بیکاری کاهش یافته است.
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸



به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست تخصصی تبیین دستاورد‌های نظام که با حضور اقشار مختلف بانوان استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: در سفر دور اول بیشتر مطالبات بانوان در زمینه اشتغال بود، هرمزگان جزو استان‌هایی بود که اعتبار ویژه‌ای برای کارآفرینی به آن اختصاص داده شد؛ قبلا شاخص فلاکت در هرمزگان یک بود که این رتبه در هشت رده کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: در سطح کشور دو درصد اشتغال بانوان بهتر شده و بیکاری کاهش یافته است، در هرمزگان نیز هشت درصد کاهش یافته و بیکاری از ۲۶ درصد به ۱۸ درصد رسیده است و این هم نشان دهنده تلاش خوب بانوان و هم پای کار بودن دولت است.

خزعلی در ادامه در خصوص ورزش بانوان بیان کرد: مسئله ورزش را در نشستی که اخیراً در شورای عالی ورزش داشتیم تاکید کردیم که ورزش بانوان به صورت ویژه دیده شود؛ ورزش بانوان در زمینه حرفه‌ای و قهرمانی مهم و در اولویت است خصوصا همگانی که به سلامت بانوان بازمی‌گردد؛ باید ساعت‌های مناسبی در ورزشگاه‌ها برای بانوان اختصاص داده شود.

وی در خصوص بودجه بانوان اظهار کرد: یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان اختصاص داده شد، نشست‌ها و جلسات متعددی را برای آیین نامه یک درصد داشته ایم از جمله وزارت ورزش که بنا شد این یک درصد بخش عمده آن در سلامت بانوان در ورزش هزینه شود. طرح پایش سلامت بانوان در استان‌ها در حال اجرا است و ان شاالله همگانی و در سطح ملی هم اجرایی خواهد شد که شاخص‌های سلامت و شاخص‌های مورد نیاز ورزش از این مسیر تامین خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان به ویژه مشاغل خانگی با آن روبه رو هستند فروش تولیداتشان است که همه استان‌ها با آن روبه رو هستند و بخشی از آن از طریق بازارچه‌هایی که مصوب می‌شود تامین خواهد شد.

وی در خصوص نبود پزشک خانم در برخی از شهر‌های کوچک توضیح داد: مطلب بومی گزینی هم به مسؤولان منتقل می‌کنم به خصوص در رشته‌های پزشکی، بسیار مهم است در برخی استان‌ها شاهد هستیم که انطباق صورت نمی‌گیرد به دلیل نداشتن پزشک خانم در برخی از شهر‌های کوچک، اگر بومی گزینی صورت گیرد این مشکل هم رفع خواهد شد.

خزعلی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای پارک بانوان، گفت: مراکز تفریحی و پارک بانوان برای آن بودجه در نظر گرفته شده امیدواریم از محل ارزش افزوده که شهرداری‌ها دارند برای آن در نظر بگیرند.

وی در خصوص مهدکودکان تأکید کرد: باید به صورت ویژه مسئله اتاق مادر و کودک و مهدکودک که صراحتاً رئیس جمهور به همه ادارات دستور دادند و در طرح شهر دوستدار کودک نیز شهرداری‌ها باید آن را در اولویت قرار دهند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر