بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۹۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: شرایط اشتغال و فعالیت در واحدهای صنعتی فراهم است و تعداد کارگاه‌های استان به ۲۳ هزار واحد رسیده است.
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، «جمشید امیدی» در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در پایش ملی محیط کسب و کار رتبه برتر را نسبت به سایر استان‌ها کسب کرده است، گفت: جمعیت شاغل استان در ۲ سال اخیر روند صعودی داشته به گونه‌ای که پایان سال ۱۴۰۱ این جمعیت به ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: جامعه شاغل استان مرکزی از ۴۲۵ نفر در سال ۹۶ به ۳۷۴ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده که ۵۱ هزار فرصت شغلی کاهش داشتیم.

امیدی با بیان این که هم اکنون فعالیت در واحدهای صنعتی فراهم است، افزود: امروز تعداد کارگاه‌های استان مرکزی به ۲۳ هزار واحد رسیده است.

وی ادامه داد: در سال جاری تا پایان دی ماه ۹۹۴ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان این که از شروع فعالیت دولت سیزدهم شاهد رونق تولید و اشتغال در استان مرکزی هستیم، گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ هفت و هشت دهم درصد ثبت شد که اکنون به ۶ و سه دهم درصد رسیده است.

امیدی با اشاره به اینکه ۳۹۰۰ مجوز خانگی، امسال برای متقاضیان در استان مرکزی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در سامانه مشاغل خانگی ۵۳۰ رشته عنوان فعالیت تعریف شده که ۵۰۲ عنوان رشته آن ثبت محور است.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر