بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۳۱۵
رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان گفت: باتوجه به ترکیب جمعیتی مستقر در روستاها، توسعه گردشگری باعث احیاء و رونق اقتصاد روستا می‌شود.

ابوذر فردوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گردشگری یکی از بازو‌های توسعه اقتصادی است که با کمترین هزینه می‌توان آن را وارد مسیر رشد کرد و باید بیشتر مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر این که فرصت‌های طبیعی و تاریخی بی نظیری برای رونق گردشگری گلستان فراهم است، اضافه کرد: با حمایت سرمایه گذاران و ایجاد زیرساخت‌های تکمیلی در استان نه تنها امکان جذب و ماندگاری گردشگر داخلی فراهم می‌شود، بلکه با توجه به جاذبه‌های استان می‌تواند بستری برای توسعه گردشگری خارجی نیز ایجاد شود.

وی با بیان این که سالانه گردشگران زیادی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اروپا برای دیدن فرصت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی به ایران سفر می‌کنند، ادامه داد: گرچه برای جذب گردشگر تلاش‌های بسیاری انجام شده، اما نتوانسته ایم متناسب با فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری ببریم.

فردوسی روستا‌های گلستان را فرصتی بکر برای توسعه گردشگری دانست و گفت: روستاییان ما با چالش اشتغال رو به رو هستند و گاه برای تامین معیشت خود به سایر استان‌ها و پایتخت مهاجرت می‌کنند، این درحالی است که با حمایت هدفمند می‌توان رونق را به روستا‌ها بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه روستاییان ما لایق بهترین فرصت‌های اقتصادی هستند، افزود: غفلت از این فرصت‌ها باعث نا امیدی می‌شود و نباید به سادگی از کنار ظرفیت‌های گردشگری روستا‌های استان گذشت.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان مهاجرت معکوس و ایجاد گردش اقتصادی را از مزیت‌های توسعه گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: دولت و مجلس می‌توانند به کمک روستاییان، خدمات رسانی ویژه تری برای این افراد داشته باشند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر