بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۹۴۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اعلام کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته با مجموع اقدامات و پیگیری‌های انجام شده میزان حوادث ناشی از کار در این استان روند نزولی به خود گرفت و بروز این نوع حوادث بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت.
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

به گزارش بازار کار، به نقل از ایرنا، طیب جعفری اظهار کرد: سال گذشته در خصوص نظارت بر محیط های کارگری پس از سال ها روند افزایشی حوادث ناشی از کار، این موضوع روند کاهشی به خود گرفت.

 

وی ادامه داد: کاهش حوادث ناشی از کار با وجود افزایش تعداد کارگاه ها با اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در سطح استان اتفاق افتاده است که این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت همچنین احساس مسوولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.

 

جعفری تصریح کرد: حوادث شغلی به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر از جمله آنها به شمار می رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های مرتبط با روابط کار در این استان اشاره کرد و گفت: مدت زمان رسیدگی به این پرونده ها از بالای میانگین ۶ ماه به زیر یک ماه رسیده است.

 

جعفری خاطرنشان کرد: طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده‌های روابط کار موجب انباشت پنج تا ۶ هزار پرونده می شد که کوتاه شدن زمان رسیدگی رضایتمندی جامعه کارگری را در استان در پی داشته است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر