بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۱۱۳
استاندار قم گفت: شبکه توزیع کالا با عنوان کاسبان امین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت استان است که در سال جدید به‌دنبال تقویت و گسترش آن هستیم.
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱

به گزارش بازار کار، سیدمحمد آقامیری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای اجرای طرح کاسبان امین در استان اظهار داشت: انتظار ما در مدیریت استان این است که همه اصناف دارای کاسبان امین باشند.

وی افزود: کاسب امین برای ما تعریفی دارد؛ آنها باید به حقوق مصرف کننده احترام گذاشته و عدالت در توزیع و فروش را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار قم گفت: متاسفانه برخی صنوف در استان فعالیت دارند که به هیچ عنوان به تعرفه اتحادیه پایبند نبوده و کالای خود را به بالاترین قیمت به فروش می‌رسانند.

آقامیری اشاره کرد: مدیریت بازار یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های موثر در بحث کاهش تورم است؛ ما از سال گذشته با نظارت بیشتر بر بازار و مدیریت آن موفق شدیم تورم را در استان با کاهش چشم‌گیری مواجه کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: فلسفه وجودی اتحادیه این است که با نظارت خود بازار را مدیریت و در کنار مردم باشد؛ اتحادیه‌ای که هیچ اهمیتی به حقوق مردم نمی‌دهد برای ما ارزشی ندارد.

استاندارقم گفت: یکی از راهکارهای اصلی تنظیم بازار نظارت از طریق مردم است؛ شرایط باید طوری آماده شود که مردم تخلفات اصناف را گزارش داده و از طرفی دیگر در مدت زمان حداکثر۲۴ ساعته به آن تخلف رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش و توانمندسازی شبکه کاسبان امین از اهداف مدیریت استان است و برای ما یک شبکه توزیع کالای امن و مناسب‌ محسوب می‌شود که به آن اهمیت بسیاری خواهیم داد.

استاندار قم تاکید کرد: کاسبان امین واقعی مورد حمایت ما هستند و تلاش خواهیم کرد آن‌ها را در مسائل مختلف همراهی و کمک خواهیم کرد. وی در پایان اظهار کرد: همه اصناف موظفند کالا و خدمات خود را براساس تعرفه مشخص به فروش برسانند و اضافه بر این مقدار تخلف محرز است.

پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان سال گذشته سایتی جهت شناسایی کاسبان امین عضو اتحادیه های صنفی خواروبار، بنکداران و پروتئین برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب راه‌اندازی شده تا مردم عزیز قم بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

بر همین اساس پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان بستری به‌منظور ثبت نام کاسبان امین فعال در محلات قم فراهم شده تا کالاهای اساسی از طریق این واحدهای صنفی بدست مصرف کننده برسد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر