بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۱۶۳
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در امر مولدسازی و برنامه ریزی تامین بخشی از هزینه‌های پروژه‌های نیمه تمام از این محل گفت: تسریع در تکمیل همه طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی در اولویت است

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز شنبه 18 فروردین‌ماه، پس از بازدید از طرح های درمانی شهر تبریز در جلسه نظارت ستادی ضمن تقدیر از خدمات فعالان نظام سلامت، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت و به تبع آن استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام سلامت بوده و از این رو انتظار می رود طبق برنامه‌ریزی عملیاتی همه طرح های نیمه تمام احصا و در جلسه آتی تصمیمات لازم در خصوص اتمام فرایند عملیاتی آنها اتخاذ شود.

وی، با اشاره به بازدید خود از پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز اضافه کرد: مقرر است فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد که برای تحقق این مهم شتاب و سرعت کافی در اجرای این طرح سلامت باید مدنظر قرار گیرد.

رحمتی، اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بحث مولدسازی را قابل تقدیر دانست و افزود: امروز به مرحله تصمیم گیری در مولدسازی رسیده‌ایم و با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته، به نظر می‌رسد در تامین منابع پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی استان مشکل خاصی نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، توجه به تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی دولتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث تامین تجهیزات باید از ظرفیت بخش خصوصی، مردم و به خصوص حمایت خیرین حوزه سلامت استفاده شود.

وی با اشاره به از جان گذشتگی کادر بهداشت و درمان در همه‌گیری کرونا و با گرامیداشت یاد شهدای سلامت اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان حق بزرگی بر گردن همه ملت دارند؛ ایثارگری‌های این عزیزان در زمان همه‌گیری کرونا قابل جبران نیست؛ پرسنل خدوم بهداشت و درمان در همه‌گیری کرونا برای کشور افتخار آفریدند.

وی ضمن انتقاد از دریافت هزینه‌های خارج از تعرفه‌های قانونی توسط تعداد معدودی از پزشکان متخصص در مراکز دولتی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مطالبی در خصوص اضافه دریافتی مطرح می شود که هرچند تعداد این موارد بسیار اندک است، اما بار روانی عملکرد همین تعداد بسیار اندک در جامعه بسیار سنگین است.

رحمتی، خواستار تقویت نظام نظارتی و بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بررسی دقیق دریافتی بیش از تعرفه های دولتی شد و گفت: انتظار داریم طی جلسات آتی گزارش کامل و جامعی در این خصوص ارائه شود تا شاهد این قبیل مسائل در دانشگاه نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی، نیروی انسانی نظام سلامت را مصداق عینی سرمایه‌های انسانی دانست و یادآوری کرد: برای حفظ، بزرگداشت و تکریم این نیروها باید نظام انگیزشی دقیقی تنظیم شود؛ هرچند تقدیرهایی از پرسنل انجام می‌شود، اما انتظار داریم کارانه‌ها، پاداش‌ها و اضافه کاری ها به موقع پرداخت شود.

وی با اشاره به بدهی قابل توجه بیمه‌های درمانی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به بدهی‌های قابل توجه این بیمه‌ها، جلسه آتی با حضور مدیران بیمه‌ای تشکیل شود تا پیگیر این مسئله باشیم.

رحمتی، استفاده از پتانسیل شرکت‌های فناور و دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه با گزارش مختصری که در خصوص ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد، مشخص است که این ارتباط شکل گرفته و امروز اگر بخواهیم عقب ماندگی‌ها را در بحث‌های هوشمندسازی، کنترل، تامین تجهیزات و ... رفع کنیم، باید حمایت و مشارکت کافی را با شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور بیش از یکهزار عضو هیئت علمی و تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رتبه‌های برتر این دانشگاه در عرصه ملی را قابل تقدیر عنوان و اظهار کرد: ما نباید متوقف شویم و حتماً برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند عزم جدی و پویایی بیشتر هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان این جلسه از رئیس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه خواست تا در جلسه نظارت ستادی،  گزارش‌های اجمالی را در خصوص تمامی پروژه‌های نیمه تمام و اقدامات دانشگاه ارائه و تصمیمات لازم در آن جلسه اتخاذ شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر