بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۱۶۴
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: با پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد، می توان مشارکت مردمی را برای افزایش تولید و تحقق شعار سال، بالا برد.
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

مهدی رنگ رونا در گفت وگو با خبرنگار بازار کار، اظهار کرد: رهبر انقلاب در ابتدای بیانات خود در شروع سال 1403 شعار سال را مجددا در حوزه اقتصادی اعلام کردند که در چند سال اخیر بنا بر دلایل مختلف تحقق این موارد دچار  مشکل بوده است. تعبیر ایشان بجهت حل مشکلات اقتصادی موجود از جمله تورم ، اشتغال و ارزش پولی ریشه در تولید داشته و به همین جهت همواره در چند سال اخیر تکیه بر موضوع تولید داشتند. 

 

 

وی با اشاره راهکارهای تحقق شعار سال، افزود: در این راستا می توان با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از نظرات کارشناسان حوزه های مختلف اقتصادی گام اساسی در حوزه مردمی سازی اقتصاد و دخیل کردن همه اقشار مردم در امورات اقتصادی برداشت چراکه شکوفایی  اقتصاد کشور در حوزه های مختلف  بدون حضور و مشارکت فعال مردم و به تعبیری بخش خصوصی  ممکن نبوده  و بایستی زمینه های حضور و مشارکت مردم توسط متولیان امر مورد توجه قرارگیرد و با مردمی سازی اقتصاد می‌توان همه بخش‌های اقتصادی را به‌صورت همه‌جانبه فعال کرده و ضمن تحرک بخشی اقتصادی به کل جغرافیای کشور و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری به خارج از مرزها، شاهد جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

به طور مثال در چندسال اخیر حجم سرمایه گذاری در استان عمدتا در دو شهر زنجان و ابهر صورت پذیرفته که با ایجاد زیرساختهای مناسب و مشوقهای لازم می توان از ظرفیت موجود در سایر مناطق جغرافیایی استان و با مشارکت مردم همان منطقه بجهت ایجاد واحدهای تولیدی و یا افزایش توان تولید اقدام نمود.    

 

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان با اشاره بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی، تصریح کرد: بجهت حضور بخش خصوصی در همه فعالیتهای اقتصادی و تاثیر پذیری سریع تصمیمات دولتی در روند فعالیتهای بخشهای مختلف اقتصادی ضروری است دولت با کسب نظرات بخش خصوصی و لحاظ کلیه جوانب در تصمیمات متخذه و تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار و بنوعی پیش بینی پذیر شدن تصمیمات اقتصادی  می توان مشارکت مردمی را برای افزایش تولید و تحقق شعار سال، بالا برد.

 

 

 

رنگ رونا حدف قوانین و مقررات زاید را یکی دیگر از راه حل های تحقق شعار سال دانست و یادآور شد: متاسفانه بخش خصوصی درگیر چالش هایی در حوزه قانون گذاری می شود به طوری کثرت قوانین و آیین نامه های ابلاغی سبب می شود تا بخش خصوصی از برخی قوانین بی اطلاع بوده و دچار آسیب شود به همین دلیل پیش بینی پذیر کردن اقتصاد می تواند سرمایه گذاری و تصمیم گیری برای فعالیت اقتصادی توسط بخش خصوصی را تسهیل کند. 

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و اصولی اصل 44 قانون اساسی نیز با بهره گیری از نخبگان اقتصادی و علمی می‌تواند راهگشا باشد.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر