بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۲۰۴
مدیرکل اقتصادی و دارایی قم، گفت: تمام فعالان اقتصادی که دارای مجوز کسب ‌وکار هستند تا 10 اردیبهشت ماه فرصت دریافت شناسه یکتا دارند.
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹

مهدی فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار کار، افزود: بعد از مهلت اعلام شده، کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

به گفته وی؛ براساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند.

وی با بیان اینکه در هر صورت، در سال جاری مجوز کاغذی فاقد اعتبار است حتی با اعتبار ۱۰ ساله، گفت: لازم است همه صاحبان پروانه های کاغذی هر چه سریعتر نسبت به مراجعه به درگاه ملّی مجوزها و دریافت شناسه یکتا، اقدام نمایید.

خاطرنشان می شود؛ جهت دریافت شناسه یکتا، داشتن اصل پروانه کسب (شناسه صنفی)، کارت ملی هوشمند و خط تلفن همراه به نام متقاضی الزامی است.

حدود ۷۰ درصد مجوزهای صادر شده توسط اداره‌کل صنعت، معدن،تجارت در ۲ رسته تاسیس و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی بوده‌است که این حجم از تقاضا نیز در زمینه جهش تولید و پویایی امور صنعتی در استان امید آفرین است.

فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه از درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir قابل انجام است.

شرط ارائه خدمات دولتی، داشتن شناسه یکتاست و درحال حاضر، بانک‌های سراسر کشور، همه اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، فقط شناسه یکتا را به عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر