بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۲۶۱
استان قم در سال گذشته علاوه بر احیای 63 واحد راکد در بخش صنعت و معدن؛ با ایجاد طرح‌های جدید در این بخش زمینه اشتغال برای 5 هزار و 171 نفر فراهم شده است.
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

به گزارش بازار کار، صنایع در حالی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اشتغالزایی محسوب می‌شوند که علاوه ‌بر اشتغالزایی، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارند.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

نگاهی به عملکرد صنعت و معدن قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار بازار کار، گفت: با تلاش صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی، هدفگذاری ایجاد اشتغال در بخش صنعت قم طی سال گذشته به صورت صد در صد و حتی بیش از آن محقق شد.

اکبر ابدالی ادامه داد: در همین رابطه میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال‌جاری تا پایان سال، ۶۳ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان احیا شد و بهره‌بردارن آن توانستند محصولات‌شان را به بازار عرضه کنند.

وی گفت: برای احیای این واحدهای تولیدی در استان قم که در زمینه‌های مختلف صنعتی فعال هستند، بیش‌از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد که تثبیت و ایجاد اشتغال برای ۵۱۶ نفر را در پی داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با نگاهی به آخرین وضعیت برنامه‌ها و مسیر حرکت صنعت قم، پیرامون این موضوع بیان کرد: فعالیت‌های صنعتی در استان قم رو به افزایش است و ما تلاش داریم با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران، در بخش تولید محصولات دانش‌بنیان و فناور و همچنین صنایع پاک، به جایگاه‌ مطلوب دست یابیم.

ابدالی افزود: استقرار صنایع دانش‌بنیان و فناور را در قم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و در همین راستا آماده ارائه تسهیلات لازم و سایر حمایت‌های مورد نیاز به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به میزان صادرات قم اشاره کرد و گفت: در این مدت نیز میزان صادرات استان ۲۳۳ میلیون دلار بوده است و ۱۶ نمایشگاه مختلف در استان قم برپا شده است.

مدیرکل صمت قم، همچنین گفت: در بخش بازرسی، ۴۷ هزار و ۱۳۰ مورد بازرسی انجام شده که ۶ هزار و ۹۵۹ پرونده تشکیل شده است و ارزش این تخلفات مکشوفه ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی، همچنین با بیان اینکه برای توسعه و افزایش تولید محصولات صادراتی دانش بنیان تلاش می کنیم، گفت: صنعت دانش بنیان بدنبال تحقق این هدف است.

ابدالی پیرامون این موضوع بیان کرد: فعالیت‌های صنعتی در استان قم رو به افزایش است و باید با تسهیل حضور سرمایه‌گذاران، در بخش تولید محصولات دانش‌بنیان و فناور و همچنین صنایع پاک، به جایگاه‌ مطلوب دست یابیم.

وی با تاکید براینکه این واحدها نیازمند حمایت جدی و تامین بازار هستند، ادامه داد: استقرار صنایع دانش‌بنیان و فناور را در قم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: صنعتگران استان که در سال ۱۴۰۲ در زمینه افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند، در سال جدید نیز بر اساس راهبرد و شعار تعیین شده حرکت خواهند کرد و به طور حتم با حمایت دستگاه‌های دولتی از فعالان این حوزه، ما شاهد جهش فعالیت‌های تولیدی در قم خواهیم بود.

گفتنی‌است امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر