بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۵۸
مدیرعامل منطقه آزاد ارس از آمادگی این منطقه برای حمایت از درمان ناباروری با مشارکت سازمان جهاددانشگاهی استان خبر داد.
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱

آمادگی منطقه آزاد ارس برای حمایت از درمان ناباروری با مشارکت جهاددانشگاهی

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان، مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، روز سه شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه، با حضور در سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان این‌که عدم استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در منطقه آزاد ارس تا به امروز جای تاسف دارد، اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های این نهاد در ارس قابل استفاده هستند و پیشنهاد می‌کنیم که حتما دفتر جهاددانشگاهی در منطقه مستقر شود.  

وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حیطه درمان ناباروری، افزود: ناباروری امروز به مسئله مهمی تبدیل شده و باید فعالیت‌ها در این حیطه بیشتر شود که متاسفانه منطقه ارس در زمینه نرخ باروری جزو مناطق با نرخ پایین استان است، همچنین ناباروری یک مسئله اجتماعی هم بوده و برخی زوج‌های بارور اعتقادی به فرزندآوری ندارند.

کیانی، تاکید کرد: با توجه به اهمیت مسئله ناباروری در کشور، منطقه آزاد ارس آماده همکاری با جهاددانشگاهی و ستاد ملی جمعیت در راستای انجام مطالعات اجتماعی فرهنگی و درمان ناباروری در این منطقه و حتی استان است که طی یک سال گذشته نیز کارهایی در این حیطه انجام گرفته و بحث خانواده مبنای اجرای برنامه‌ها در منطقه آزاد ارس قرار گرفته و از ظرفیت‌های این منطقه در راستای ترغیب به ازدواج و قانون جمعیت استفاده شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: درمانگاهی در نقطه صفر مرزی در حال تکمیل است که می‌توان از ظرفیت مکانی آن برای پذیرش ناباروری در منطقه صفر مرزی ارس استفاده کرد و اخیراً با شبکه بهداشت توافقی برای ساخت درمانگاه دیگری کرده‌ایم که می‌توان ظرفیت جهاددانشگاهی را نیز به آن افزود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه احداث نیروگاه خورشیدی، آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی را داریم که یک کار را در این حیطه در اندازه بزرگ شروع کرده‌‍ایم و اگر جهاددانشگاهی، ظرفیتی دارد، می‌توانیم همکاری کنیم.

کیانی، اضافه کرد: اراضی متناسب با احداث این نیروگاه شناسایی شده و حدود ۷۵۰ هکتار اراضی برای آن تخصیص داده‌ایم، این اراضی به پست ۴۰۰ منطقه نیز نزدیک است که این فاصله کم، هزینه انتقال برق را بسیار کاهش می‌دهد و اکنون ۸۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری وام ارزی اهدا شده و حتی برق تولیدی نیز خریداری می‌شود.

مدیرعامل منطقه ازاد ارس، با اشاره به فعال بودن شرکت سرمایه گذاری و توسعه ارس و بخش خصوصی در بخش انرژی و شکل‌گیری خوشه برق و الکترونیک در ارس، اظهار کرد: تلاش داریم تا خط تولید پنل خورشیدی را به ارس بیاوریم که سرمایه گذار آمده و صحبت‌های اولیه انجام شد که جهاددانشگاهی می‌تواند به آن کمک کند.

وی با اشاره به ثبت جهانی ژئوپارک ارس به عنوان دومین ژئوپارک ایران، گفت: متاسفانه نتوانستیم این ظرفیت بزرگ را در حوزه رسانه آنچنان که باید مطرح کنیم که ثبت این ژئوپارک یک اتفاق بزرگ برای گردشگری و محیط زیست بوده است، توانمندسازی افراد محلی و مشاغل محلی یکی از نکات بسیار مهم در این نوع مناطق است که در راستای حفظ محیط زیست و درآمدزایی موثر بوده و نمونه آن را می‌توان در ژئوپارک قشم مشاهده کرد.

کیانی، با اشاره به همکاری منطقه آزاد ارس با دانشگاه‌هایی چون علم و صنعت و تهران در راستای ایجاد پردیس‌های علم و فناوری، از آمادگی ارس برای همکاری در حوزه مشاغل خانگی و فعالسازی پارک صنایع خلاق جهاددانشگاهی خبر داد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس افزود: معتقد هستیم که حوزه فناوری‌های جدید و دانش بنیان و خلاق برای آینده ارس بسیار مهم است و نباید تاکید روی صنایع سنگین در ارس باشد.

وی با اشاره به شعار سال جاری، گفت: ابتدا باید الگوهای مشارکت مردم در جهش تولید، مطالعه و طرح شود. در این زمینه نیز آماده همکاری هستیم. خودمان هم تعدادی ایده داریم.

وی با بیان این‌که تمامی ارگان‌های حمایتی و اقتصادی در ارس پای کار هستند، اضافه کرد: امسال هدفگذاری کرده‌ایم تا هزار نفر را در حیطه مشاغل خانگی بیفزاییم تا به اقتصاد ارس کمک کنند.

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، پزشکی و پژوهشی این سازمان ارائه کرده و در خصوص توسعه همکاری‌های جهاددانشگاهی و منطقه آزاد ارس اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) از ابزارهای فرهنگی، رسانه‌ای و افکارسنجی این سازمان بوده، همچنین مرکز فناوری‌های نو با تولید نیروگاه‌های خورشیدی و هیبریدی، پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی با انجام پژوهش‌‎های حوزه علوم انسانی و مراکز پزشکی از جمله آزمایشگاه تشخیص طبی، طب کار، بانک خون بند ناف، مرکز درمان ناباروری و ... در خدمت رفع نیازهای استان بوده و در صورت نیاز منطقه آزاد ارس می‌توانیم همکای های مشترک را شروع کنیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر