بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۹۲
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان اعلام کرد
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای راه اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد.
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

به گزارش بازار کار؛ اسماعیل آقاجانلو اظهار کرد: این میزان تسهیلات به حدود ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد که ۷۰۰ نفر از آنان به صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بود که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

 

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است، ‌افزود: کارهای خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

 

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خُرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

 

آقاجانلو تصریح کرد: امروزه نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد برای دهک‌های پایین اقتصادی جامعه و ایجاد فرصت‌های شغلی برای همه فعالان اقتصادی محرز شده و طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی در این زمینه به مرحله اجرا درآمده است.

 

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان از تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده سال گذشته در این استان با ایجاد ۱۷ هزار و ۵۰۰ شغل خبر داد و خاطرنشان کرد:  برای سال جاری نیز سهم استان ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید تعیین شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر