بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۴۷۱
پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، گفت: شرکت‌های خصوصی بزرگ در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، ورود جدی پیدا کردند.
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

به گزارش بازار کار، مهدی اسماعیلی روز یکشنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی موضوعی بسیار واضح است چرا که با استفاده از این ظرفیت، کارها و برنامه‌ها از زاویه‌ای بهتر و با سرعت بیشتر انجام می‌شود .

وی ادامه داد: حتی در صورت داشتن داده‌های مورد نیاز، قابلیت پیش‌بینی مشکلات و رفع آن‌ها قبل از ایجاد هزینه نیز ممکن می‌شود.

وی تاکید کرد: برای موفقیت در زمینه هوش مصنوعی، داشتن داده‌های مورد نیاز، آن هم داده‌های با کیفیت و گسترده، بسیار اهمیت دارد. 

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه به مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در تمامی بخش‌های تولیدی از مرحله استخدام نیرو گرفته تا ارائه محصول نهایی به مشتریان به صنعتگران استان کمک کند و موجب موفقیت آنان در رسیدن به درآمد بیشتر باشد.

علی مسبح برگزاری همایش ملی« بازآفرینی صنایع برپایه هوش مصنوعی» در همین راستا را مورد توجه قرار داد و افزود: این همایش روز پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در دانشگاه قم برگزار می شود.

وی؛ آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی استان با قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه تولید، اتاق بازرگانی قم و شرکت دنیای فناوری آراد را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اتاق بازرگانی قم در زمینه آموزش فناوری‌های روز و ظرفیت‌های جدید به صاحبان کسب‌ و کارها در استان برنامه‌های مدون و مستمری را دنبال می‌کند، ادامه داد: در همین رابطه گفتمان‌سازی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی قم در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد.

 

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر