بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۴۱
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی رشت گفت: تداخل صنفی زخمی کهنه بر پیکر بازار لوازم آرایشی و بهداشتی است که این روزها آسیب آن جدی تر شده است.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

 

به گزارش بازارکار، نجفی وضعیت بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را مساعد ندانست و اظهار کرد: بیش از 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی موجود در بازار، تولید داخلی است.
وی تداخل فعالیت های صنفی را زخم کهنه ای بر پیکر بازار این صنف دانست و افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، سوپرمارکت ها و عطاری ها عرضه و فروش می شود این در حالیست که واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی مجوزهای لازم را اخذ می کنند و مالیاتش را پرداخت می کنند.
نجفی ادامه داد: واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه فقط لوازم تخصصی از جمله مواد آرایشی، بهداشتی، شوینده ها، لوازم سلولزی و انواع عطرها را عرضه می کنند اما تداخل صنفی در رسته های مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی، گسترش یافته و به این شغل آسیب زده است.
وی علت اصلی تداخل صنفی را فشار اقتصادی دانست و گفت: به هر میزان که فشار اقتصادی کمتر و شرایط بازار مطلوب تر شود از تداخل صنفی کاسته می شود.
نجفی مسائل مالیات و ضرایب مورد محاسبه اداره کل امور مالیاتی برای این صنف را از دیگر چالش های واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی عنوان و تصریح کرد: هیأت عالی نظارت برای این صنف 15 درصد سود تعیین کرده در حالی که امور مالیاتی، ضریب سود فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی را 25 درصد محاسبه می کند و این از بزرگترین مشکلات این صنف است که با حمایت اتاق اصناف در حال گفتگو جهت رفع مشکل موجود و بهبود فضای کسب و کار هستیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر