بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۶۴
ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ و نیز زمینه‌سازی برای جهش تولید خبر داد.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

جعفر فرشچی طوسی در اولین جلسه با هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان، از افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ و نیز زمینه‌سازی برای جهش تولید خبر داد و افزود: واگذاری زمین به متقاضیان برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی در سال ۱۴۰۲ به مدت مشابه در سال (۱۴۰۱) قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ۲۰۸ متقاضی سرمایه‌گذاری واگذار شده که این میزان در مدت مشابه سال (۱۴۰۱) گذشته ۱۳۸ قرارداد و حدود ۸۰ هکتار بوده است.

فرشچی تصریح کرد: رشد واگذاری زمین بیانگر افزایش استقبال متقاضیان به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است که این مسئله خود مصداق فرمایشات مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» و این امر بیانگر ایجاد واحدهای تولیدی فراوان، زمینه‌ساز اشتغال و توسعه صنعتی در استان خراسان رضوی و سطح کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل در روند واگذاری زمین به متقاضیان، الکترونیکی شدن مراحل اخذ زمین و ایجاد میز خدمت، شفاف‌سازی در امور و نیز سیاست‌های مؤثر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که باعث تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در شهرک‌های صنعتی شده را از عوامل افزایش واگذاری زمین به کارآفرینان دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار سال ۱۴۰۲ در شهرک‌های صنعتی رضوی (مشهد ۵) و چناران و بینالود بیشترین واگذاری زمین به واحدهای تولیدی انجام شده است.

فرشچی عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذاران صنعتی با همدلی و همیاری مسئولان استان میسر می‌شود و تکمیل و تجهیز امکانات و زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سبب ارتقا انگیزه سرمایه‌گذاران و صنعتگران برای حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رشد تولید، افزایش اشتغال و نیز بهبود وضعیت اقتصادی را به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، وی افزود: علاوه بر آماده‌سازی هرچه بیشتر امکانات زیربنایی از قبیل ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب، شبکه آب، برق و گاز جذب سرمایه‌گذاران توانمند با مشارکت مردمی همان بخش خصوصی و حرکت به سمت جهش در تولید از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در امسال است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین ضمن قدردانی از زحمات  این مجموعه گفت: در سال ۱۴۰۲ اتفاقات مثبتی رخ داد که از جمله اتفاقات تأثیرگذار پارسال افتتاح شهرک صنعتی رضوی (مشهد۵) بود.

فیروز ابراهیمی افزود: مشکلات سرمایه‌گذارانی که در سال‌های گذشته به دلیل کمبود فضا به شهرهای صنعتی دیگری سفر می‌کردند تا حد زیادی برطرف شده و در این شهرک واحد تولیدی خود را تأسیس خواهند نمود.

وی تأکید کرد: باید مسیر مشترکی برای خانه صمت و شرکت شهرک‌ها ترسیم کنیم که تعامل و همکاری هدفمند امسالمان بیشتر باشد که این هماهنگی ثاثیر مستقیم بر رشد و جهش تولید استان خواهد داشت.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر