بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۱۰۵
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

سومین دوره جشنواره ملی “هر دانشجو یک ایده” در سه روز پایانی آذرماه و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۶ محور برگزار می‌شود.

رامین رضایی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی “هر دانشجو یک ایده” از ۲۸ لغایت ۳۰ آذر در این دانشگاه، اظهار کرد: امسال دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزبان شورای سیاستگذاری کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی است و این جشنواره با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دبیر کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره هر دانشجو یک ایده در محورهای مختلفی برگزار می‌شود تا بتواند برای طیف گسترده‌ای از دانشجویان جذاب باشد و یک نشاط و هیجان پژوهشی را در آنان ایجاد کند تا برای دوره‌های بعدی جشنواره خود را آماده‌تر کنند.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ۶ محور جشنواره، عنوان کرد: “ایده‌پروری حوزه سلامت”، “مسابقه کشوری چالش ایده محصولات درمانی نوین پزشکی”، “مسابقه کشوری چالش ایده هوش مصنوعی”، “ماراتن علمی پژوهشی دندانپزشکی (کامپیدنت)”، “مسابقه کتابخوانی کتاب افسانه کارآفرینی” و “پویش‌های اجتماعی کمیته تحقیقات دانشجویی” ۶ محور این جشنواره هستند. در محور ششم در مورد بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب آگاهی‌بخشی می‌شود و دانشجویان کمیته تحقیقات در دارالشفای حرم مطهر، بیمارستان امام رضا(ع)، مجتمع آرمیتاژ و بازاز بزرگ ملل حضور یافته و برای ارتقاء آگاهی عمومی تلاش می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه فراخوان جمع‌آوری ایده‌ها در محورهای شش‌گانه از دهم آبان آغاز شده و تا ۱۲ آذر ادامه داشته است، اضافه کرد: دانشجویان سراسر کشور از دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی، می‌توانستند ایده‌های خود را برای ما ارسال کنند. مراحل داوری ایده‌های رسیده به جشنواره تمام شده است و در اکثر محورها گروه‌های برتر مشخص شده‌اند و در برخی از محورها نیز در روزهای پایانی رقابت‌هایی شکل می‌گیرد تا سه گروه برتر نهایی مشخص شود.

وی ادامه داد: اکنون هر دانشجویی اعم از کسانی که در جشنواره شرکت کرده یا نکرده‌اند،  می‌توانند در کارگاه‌های و پنل‌هایی که در سه روز ۲۸ تا ۳۰ آذر در دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی و سالن شهدای سلامت برگزار می‌شود و بار آموزشی بسیار بالایی دارد، شرکت کنند.

 

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر