بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۲۱۲
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

ابوترابی گفت: بخشی از منابع تأمین منابع مالی سرباز حرفه‌ای به حذف سربازی اجباری برمی‌گردد و بخش دیگر منابعی است که مجلس برای این حوزه پیش‌بینی کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی: مجلس منابع پایدار جذب سرباز حرفه‌ای را پیش‌بینی کرده است «ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین حوزه سربازی اظهار داشت: بهره‌وری یک نیروی رسمی در نیرو‌های مسلح کشور معادل سه نیروی وظیفه است و همین موضوع جای هیچ ابهامی برای لزوم اصلاح قوانین سربازی باقی نمی‌گذارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امروز با تلاش‌هایی که مجلس یازدهم در حوزه سربازی داشته است، سربازان از چهار الی نه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و بسته به شرایط آب و هوایی، نزدیک یا دور بودن به مرز و تجرد و تأهل حقوقشان متغیر است. به ازای حذف سه سرباز می‌توانیم حقوق یک پایور رسمی را تأمین کنیم و این نیروی پایور رسمی تمامی آموزش‌های لازم را دیده و اثرگذاری‌اش به مراتب بیش از نیروی وظیفه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما با افزایش بودجه‌ای که برای حقوق سربازان در نظر گرفته‌ایم، می‌توانیم به میزان یک سوم تعداد کل سربازان نیروی پایور رسمی آموزش دیده استخدام کنیم. روند سربازی حرفه‌ای از همین نقطه آغاز می‌شود در واقع این نیرو‌ها ابتدا به عنوان سرباز حرفه‌ای به مدت پنج سال با حقوق پایور جذب می‌شوند و بعد از گذشت این مدت زمان، استخدام قطعی و رسمی نیرو‌های مسلح می‌شوند.

وی افزود: تأمین منابع مالی سرباز حرفه‌ای بخشی از آن به حذف سربازی اجباری برمی‌گردد و بخش دیگر منابعی است که مجلس برای این حوزه پیش‌بینی کرده است. اما نکته مهم این است که حوزه سربازی بسیار مهم بوده و با امنیت کشور در ارتباط است، بنابراین تغییرات بنیادین در این حوزه باید به تدریج انجام شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر