بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۳۵۵
کارشناسان معتقدند محیط کار شاد، بهره وری بالا و وفاداری کارکنان را تضمین می‌کند به طوری که کارمندان چنانچه در محیط کارشان دلیلی برای لبخند زدن داشته باشند، بهره وری آن‌ها تا بیش از ۱۳ درصد افزایش خواهد یافت.
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شادکامی سازمانی مفهومی چند وجهی است که بر جو سازمان تأثیر مثبت می‌گذارد و عملکرد مولد سرمایه انسانی را بهبود می‌بخشد و هدف آن توانایی سازمان برای ایجاد و تسهیل شرایط و فرآیند‌های کاری مناسب برای پرورش نقاط قوت فردی و گروهی است.

دکتر محمدرضا مقدسی با بیان اینکه خشنودی در کار می‌تواند با موفقیت شغلی و حرفه‌ای بیشتر، درآمد بالاتر، عملکرد سازمانی بهتر و تمایل به کمک به دیگران مرتبط باشد افزود: شادکامی سازمانی ممکن است منجر به کارایی و دستیابی به اهداف سازمانی شود که این خود به عنوان هدف غایی یک سازمان یا یک بنگاه کسب و کار است.

وی ادامه داد: فردی که در محل کار خشنود و خوشحال است معمولا خلاق‌تر و سازنده‌تر است و همچنین ممکن است موثر، نوآور، پذیرا، خوش بین و نوع دوست باشد.

ارائه کار معنادار به کارکنان رابطه مستقیم با شادی و بهره وری سازمانی دارد

این نویسنده و مترجم کرمانشاهی یادآور شد: ارائه کار معنادار به کارکنان و زمینه برای تعالی و همدلی، و ارضای نیاز آن‌ها به ایمنی و عدالت، اعتماد و عزت می‌تواند نتایج مثبت مرتبط با کارکنان مانند شادی و بهره‌وری سازمانی را تسهیل کند.

مقدسی تاکید کرد: همراهی مطالعات در مدیریت و علوم سازمانی مثبت با پدیده‌های مثبت در سازمان‌ها می‌تواند سهم ارزشمندی در عملکرد و راندمان منابع انسانی داشته باشد همچنین ویژگی‌های بافت سازمانی می‌تواند نگرش‌ها و توانایی‌های مثبت منابع انسانی در اختیار را افزایش دهد و در نتیجه رفتار‌های مثبتی مانند رفتار‌های شهروندی سازمانی و حتی رفتار‌های فرا نقشی را به همراه داشته باشد.

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران، از سرمایه روانشناختی (PsyCap) به عنوان خودکارآمدی، تاب آوری، امید و خوش‌بینی یاد کرد و گفت: این سرمایه روانشناختی نقش مهمی در تأثیرگذاری بر عملکرد و ایجاد مداری از فضایل بین فرد و سازمان ایفا می‌کند.

شادی در کار مستلزم پذیرش خویشتن و شغل مربوطه است

مقدسی یادآور شد: PsyCap احساسات مثبتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند توسط افراد برای رفتار‌های پیشگیرانه فرا نقشی مانند به اشتراک گذاشتن ایده‌های خلاقانه یا ارائه پیشنهاد‌هایی برای بهبود عملکرد سازمانی ارایه و استفاده شود که این رفتار‌های مثبت بعنوان انگیزه و محرک رفتار به یقین در موفقیت سازمانی مفید و موثر واقع می‌شود.

مترجم کتاب‌های مزایای تاب آوری و قدرت کوچینگ مثبت اضافه کرد: خشنودی و شادی در کار اصطلاحی نیست که به شکلی گسترده در تحقیقات دانشگاهی مورد توجه واقع شده باشد و باید اذعان کرد که در این خصوص شکاف تحقیقاتی قابل ملاحظه‌ای وجود دارد، با این حال مقارن با گسترش روانشناسی مثبت و توجه روزافزون به تاب آوری و کوچینگ سازمانی مطالعات پر شماری شروع به معرفی سازه شادی و خشنودی در محیط کار کرده اند.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که شادی در کار مستلزم پذیرش خویشتن و شغل مربوطه و موضوعاتی دیگری از قبیل ویژگی‌های شغل و سازمان به عنوان یک کل است.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر