بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۱۲
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها، گفت: برای امسال مجموعا به ۱۵۰ نفر مجوز داده شده تا در مشاغل تخصصی و مشاوره از آن‌ها استفاده شود.
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش بازارکار به نقل از مشرق، «میثم لطیفی» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این سوال که به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها تخلف است، اما برخی با تبصره مشغول فعالیت هستند، با متخلفان چه برخوردی صورت می‌گیرد؟، گفت: قانون مصوب مجلس دو تبصره دارد. تبصره یک برای برخی مقامات و جایگاه‌ها است و تبصر دو استفاده به عنوان یک ـ سوم ظرفیت در ماه است، یعنی یک سوم ساعت کاری می‌توانیم در خدمتشان باشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اگر مجوز ما را نداشته باشند، ذی حساب اجازه پرداخت ندارد و طبیعتا دستگاه نظارتی هم برخورد می‌کند به دلیل آنکه تصرف در بیت المال محسوب می‌شود، از این رو موارد در کارگروهی بررسی و مجوز صادر می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: براساس آخرین اخباری که تا دیروز دریافت کرده‌ام، برای امسال مجموعا به ۱۵۰ نفر مجوز داده شده تا در مشاغل تخصصی و مشاوره از آن‌ها استفاده شود.

لطیفی با بیان اینکه فرآیند سخت شده برای آنکه بتوانیم از ظرفیت جوانان در دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم، گفت: در مواردی افرادی هستند که از نخبگی و یا تجریه ویژه برخوردار هستند بنابراین نیاز دارین انتقال تجریه صورت بگیرید و این مجوز را به صورت موردی در سازمان به آن‌ها می‌دهیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
نظرتان درمورد تصمیم وزارت کار مبنی براختصاص 25 درصد ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان دراستان های سراسر کشور چیست؟