بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۴۲
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تلاش برای جذب مجوز استخدام ۲۰ هزار سرایدار برای مدارس گفت: حقوق فصل زمستان معلمان حق‌التدریس به‌زودی پرداخت می‌شود.
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

به گزارش بازارکار، علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دیدار با رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی نظام رتبه‌بندی‌ و اعتراضات مربوط به آن اظهار کرد: حدود 572 هزار اعتراضات به رتبه‌بندی بررسی شد و خوشبختانه امروز این عدد تقریبا به صفر رسیده است.
صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته
وی افزود: معوقات ناشی از اعتراضات رتبه‌بندی معلمان با کمک دولت مردمی از یک فروردین 1402 پرداخت شد. همچنین پیگیری صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان بازنشسته سال 1401 و 1402 ناظر به رتبه بندی را دنبال کردیم  که در نهایت احکام آنها توسط صندوق بازنشستگی کشوری  صادر شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از جمله مهمترین اقدامات بودجه‌ای سال 1402 توزیع اعتبارات  بر اساس زیر نظام توزیع و تخصیص منابع مبتنی بر سند تحول بود که فرآیند آن آغاز شد، عنوان کرد: این توزیع از استان‌ها آغاز و خوشبختانه بازخوردهای مناسبی را هم دریافت کردیم.
پرداخت حقوق زمستان معلمان حق‌التدریس به‌زودی
فرهادی با اشاره به پرداخت کمک هزینه فوت و ازدواج فرهنگیان که از سال 1399 باقی مانده بود، گفت: حقوق نیروهای حق التدریس را تا آذر ماه پرداخت کردیم و ان‌شاءالله به‌زودی حقوق سه ماه زمستان این دسته از همکاران را نیز تسویه خواهیم کرد.
بودجه‌ای برای حقوق معلمان خرید خدمات وجود نداشت
وی افزود: با وجود اینکه در سال 1402 هیچ مجوزی برای به کارگیری معلمان خرید خدمات نداشتیم با این حال با پیگیری فراوان وزیر آموزش و پرورش و دستور رییس جمهور در مهر ماه 1402 نیروهای خرید خدمات به کار دعوت شدند، متذکر شد: با توجه به اینکه در اعتبارات سال تحصیلی جاری هیچ بودجه‌ای برای این معلمان پیش بینی نشده بود، پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات با تاخیر مواجه شد.
پرداخت حقوق بهمن و اسفند معلمان خرید خدمات به‌زودی
وی ادامه داد: با این وجود و مشکلات ناشی از عدم پیش بینی در بودجه سنواتی، حقوق نیروهای خرید خدمات تا دیماه پرداخت شد و به‌زودی ماه‌های بهمن و اسفند نیز پرداخت خواهد شد.  
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اعتبار لازم برای بیمه تکمیلی فرهنگیان تامین شد و هر ماه حدود 340 میلیارد تومان اعتبار این مسئله بود که تامین و پرداخت شد.
فرهادی گفت: از شهریور 1402 به بعد پاداش بازنشستگان سال 1401 تامین و واریز شد و البته بخشی از مابه‌التفاوت پاداش سال 1400 ناظر به رتبه‌بندی نیز در حال تامین بوده و  به‌زودی به حساب مشمولان واریز خواهد شد.
15 نوبت توزیع شیر در فصل بهار
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح بزرگ توزیع شیر رایگان با دستور رئیس جمهور بعد از 10 سال وقفه  فعال شد که تا پایان اسفند 1402 به 200 میلیون پاکت شیر رسیده است و به صورت میانگین 25 نوبت شیر از ابتدای آبانماه تا اسفند در مدارس ابتدایی توزیع شده است و 15 نوبت دیگر توزیع شیر را در فصل بهار خواهیم داشت.
فرهادی ادامه داد: قابل ذکر است که  طرح توزیع شیر با اعتبار مورد نیاز دو هزار میلیارد تومان نه در جداول بودجه‌ای پیش بینی شده بود و نه مجوز آن را داشتیم اما خوشبختانه با دستور رئیس جمهور و پیگیری جهادی وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت  این طرح نیز با موفقیت زیاد انجام شد.
وی تاکید کرد: در سال 1402 علام کردیم که از این پس بر اساس عملکرد بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی خواهیم داشت و تنها به تعداد و آمار نگاه نمی‌کنیم  بلکه عملکر شاخص بسیار مهمی در توزیع بودجه خواهد بود.
آغاز طرح تامین مسکن فرهنگیان
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تامین مسکن فرهنگیان با وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح نیز آغاز شده و به‌زودی عملیات ساخت مسکن فرهنگیان آغاز خواهد شد.
فرهادی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه با بانک ملی را نیز اصلاح کردیم که طی آن توانستیم از این فرصت نه تنها برای پرداخت وام فرهنگیان استفاده کنیم بلکه حتی برای خرید اوراق وزارت آموزش و پرورش نیز اقدام کنیم.
وی همچنین  از آعاز به کار سامانه جامع و یکپارچه اسکان فرهنگیان از اسفند 1402 و نوروز 1403 خبر داد و عنوان کرد: این سامانه از این پس اصلی ترین پایگاه اسکان فرهنگیان خواهد بود.
استخدام 72 هزار معلم
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پایان آزمون استخدامی 51 هزار نفری سال 1402 خبر داد و افزود: در این آزمون‌ها حدود 45 هزار نفر معلم استخدام شدند در سال 1403 نیز مجوز استخدام بیش از 72 هزار نفر صادر شده است همچنین بیش از 32 هزار نفر دانشجو معلم در سال 1403 جذب و استخدام خواهند شد.
فرهادی ابراز امیدواری کرد که در ادامه نیز تلاش برای اخذ مجوز استخدام حدود 20 هزار نفر نیروی سرایدار مدرسه و خدمتگزار نیز آغاز و عملیاتی شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر