بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۱۹
موسسه کار و تأمین اجتماعی گزارش اشتغال جهانی و چشم انداز اجتماعی (روند‌های سال ۲۰۲۴) سازمان جهانی کار (ILO) را به فارسی ترجمه و در قالب الکترونیکی منتشر کرد.
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی موسسه کار و تأمین اجتماعی، مدیر انتشارات موسسه در خصوص این گزارش اظهار داشت: روند‌های اشتغال جهانی و چشم‌انداز اجتماعی، ارزیابی جامعی از آخرین روند‌های بازار کار از جمله بیکاری، ایجاد شغل، مشارکت نیروی کار و ساعات کار ارائه می‌دهد. علاوه برآن این روند‌ها را با دستاورد‌های اجتماعی آن‌ها نیز مرتبط می‌کند. زمانی که اهمیت کامل این تحولات را برای سیاستگذاری و همچنین زندگی افراد ارزیابی می‌کنیم، این یافته‌ها آشکارتر می‌شوند.
پریسا ریاحی گفت: این گزارش نشان می‌دهد که هرچند برخی از داده‌ها به‌ویژه در مورد رشد و بیکاری دلگرم‌کننده هستند، اما عدم تعادل بازار کار درحال رشد است. همچنین در زمینه بحران‌های چندگانه و متعامل جهانی، پیشرفت به‌سوی عدالت اجتماعی به صورت فرسایشی است.
بنابراین، اگرچه در سال ۲۰۲۳ بیکاری جهانی به پایین‌ترین سطح از زمان شروع همه‌گیری رسید و نرخ فقر شغلی و اشتغال غیررسمی به نرخ‌های پیش از همه‌گیری نزدیک شد، پیش‌بینی‌های سازمان جهانی کار (ILO) حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۴، انتظار ایجاد تغییرات مثبت اندکی را در این شاخص‌ها می‌توان داشت.
وی همچنین در این خصوص گفت: رشد بهره‌وری و استاندارد‌های زندگی نیز علی‌رغم پیشرفت‌های فناوری که انتظار می‌رفت موجب تقویت آن‌ها شود، بهبود نیافته است. در واقع نشانه‌هایی وجود دارد که ماهیت فناوری‌های در شرف وقوع ممکن است به جای تضعیف، موجب گسترش نابرابری‌ها در سطوح ملی و جهانی شود.
شایان ذکر است علاقمندان می‌توانند جهت تهیه نسخه الکترونیکی این گزارش به سایت فروش انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی به نشانی www.lssipub.ir مراجعه فرمایید.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر