بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۳۹
معاون منابع انسانی قوه قضاییه:
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بیان وظایف و ماموریت‌های این معاونت در سال جدید پرداخت.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، نخستین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.
بحث و بررسی پیرامون وظایف، ماموریت‌ها و اقدامات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی از محور‌های مهم این نشست بود که با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
محمد باقر الفت در ابتدای این نشست با اشاره به اقدام اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: خداوند را شاکریم که اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی با اقدام اخیر علیه رژیم صهیونیستی در جهان متبلور شد و با دست قدرتمند خود که از آستین ملت سرافراز کشومان به منصه ظهور رسید، گردن زورگویان را شکست و هیمنه پوشالی آن‌ها را از بین برد تا اتحاد واقعی کشور‌ها و ملت‌های اسلامی در جبهه مقاومت بیش از پیش نمایان و تبیین شود که اسرائیل در منطقه جایی ندارد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ایثار چهره‌های مختلفی اعم از ایثار اقتصادی، جان و آبروداری و ... دارد، اظهار کرد: عزتمندی ایران اسلامی ناشی از ایثار و فداکاری در راه خدا است. عموم مردم از این اقدام احساس رضایت داشتند؛ اقدام علیه رژیم خبیثی که بی رحمانه اماکن درمانی و آموزشی را تخریب می‌کند و حتی به اجساد کشته شدگان رحم نمی‌کند بلکه به توهین و تحقیر اجساد نیز می‌پردازد که مطابق آن در هیچ اخلاق و تربیت جنگی نمود نداشته است.

وی با اشاره به لزوم فراگیری شک راهبردی در برخورد با رسانه‌های معاند در جنگ نرم و عمل به تکلیف در مسیر بندگی خدا عنوان کرد: رسانه‌های دشمن با رویکرد‌های مختلف و جدید به کار خود می‌پردازند و سعی دارند امنیت روانی جامعه را خدشه دار کنند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) این مفهوم را به دنیا معرفی کرد که عمل به تکلیف در مسیر بندگی خدا، ما را به سوی خدا رهنمون می‌سازد؛ لذا در انجام تکلیف شکست و ترس راه ندارد و در حفظ اسلام چه کشته شویم، چه بکشیم پیروزی نهایی از آن ماست.

الفت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تکلیف جهان اسلامی را نیز روشن می‌فرمایند و در عرصه‌های مختلف ورود می‌کنند و همه مسلمانان جهان چشم شان به ایشان است و ما نیز بایستی همدلی، وحدت و ثبات قدم داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف، ماموریت‌ها و اقدامات معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی سال ۱۴۰۲ به برنامه‌ها و اقداماتی که بنا است در سال ۱۴۰۳ انجام شود، اشاره کرد.

تسریع جذب و گزینش قضات و کارکنان اداری (با هدف افزایش کارآمدی، کیفیت فرایند‌ها و به کارگیری ابزار‌های الکترونیکی و توسعه سامانه‌ها)، آموزش تخصصی و حرفه‌ای کارکنان قضایی و اداری (انعقاد تفاهم نامه، حرفه‌ای شدن نیرو‌های قضایی و اداری در جریان شرکت در دوره‌های آموزشی، زمینه تحصیل در مقطع دکتری، تحول در امر آموزش، بکارگیری اساتید متخصص و متناسب سازی سرفصل ها)، اقدامات صورت گرفته در برگزاری آزمون‌های اداری و استخدامی، موضوع آیین نامه تعیین گروه‌های شغلی قضات، ارتقای وضعیت هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری (ارتقای فعالیت‌ها)، مباحث امور فرهنگی (تاثیر مدیریت از نگاه قرآنی) و امور ایثارگران (نوع تعاملات و تاثیرگذاری در جامعه ایثارگری)، ارتقا معیشت و حفظ سلامت کاری کارکنان قضایی و اداری و ثمرات اقدامات انجام شده و پیگیری اقدامات پیشرو از اعم مباحثی بود که در این جلسه واکاوی شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر