بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۵۴
رییس سازمان برنامه و بودجه از استخدام ۲۵ هزار نفر در کادر درمان خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای نگهداشت پزشکان در مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

به گزارش بازارکار ،داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در ادامه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت گفت: قانون برنامه هفتم خوشبختانه در سال گذشته پس از ارائه لایحه توسط دولت، در مجلس هم تصویب شد. پاره‌ای از اختلاف نظر‌ها باقی بود که بخش عمده‌ای از آنان تا پایان سال رفع شد و بخش کوچکی باقی مانده که امیدواریم در روز‌های آتی این موارد هم نهایی شود و در ابتدای سال قانون برنامه هفتم را دریافت کنیم.

او افزود: برای داشتن رشد اقتصادی بالا در قانون برنامه هفتم شاهد موارد مثبت زیادی بودیم. دولت در زمان لازم هر دو بخش بودجه را ارایه کرد؛ بخش اول در ابتدای ابان ارائه شد. اما چون رسیدگی بودجه در مجلس در شورای نگهبان و مجمع تشخیص کمی طولانی شد، در روز‌های اخر سال، شاهد این بودیم که قسمت اول قانون که احکام و تبصره‌ها و... وجود داشت ارایه شود. طبق ایین نامه مجلس ما مکلف بودیم ۱۰ روز پس از دریافت بخش اول، لایحه رو تقدیم کنیم. اما باتوجه به نزدیک شدن به نوروز، ما در ۱۹ فروردین بخش دوم لایحه بودجه را نیز تقدیم و اعلام وصول انجام شد. رسیدگی به بخش دوم به سرعت انجام شده و از امروز کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل می‌شود.

وی افزود: رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند و امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، رسیدگی نهایی شده و در صحن رسیدگی کامل خواهیم کرد و شامل ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود.

منظور گفت: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت‌ها انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

به گفته منظور، یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال جاری به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافته است؛ در حالیکه رشد بودجه دولت، صرفا ۲۳ درصد بوده است و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته است و فقط بخش ورزش از ۸ همت به ۱۶ همت رشد کرده است که دو برابر شده است.

وی افزود: در بخش سلامت شاهد تحول قابل توجهی هستیم به نحوی که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.

به گفته منظور، دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده اند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملا منابعی را پیش بینی کرده ایم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکن ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته ایم که برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

وی اظهار داشت: منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کرده ایم و ۴ همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و فکر می‌کنیم امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم.

ارسال نظرات

برچسب روز

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر