بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۴۰
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح:
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در اختتامیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ایی بیان کرد: هر سال قریب به ۳۰۰ هزار سرباز وارد خدمت مقدس سربازی می‌شوند و می‌بایست آموزش‌های مهارت‌های عمومی را فرا گیرند و آموزش‌های عمومی مهارتی توسط جهاددانشگاهی صورت می‌گیرد.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

به گزارش بازارکار، سردار موسی کمالی با تصریح اینکه جهاددانشگاهی متولی بخش مهمی از آموزش‌ها به سربازان است یادآور شد: مهارت‌های سبک زندگی، مهارت سواد حقوقی، مهارت سواد رسانه‌ای و استفاده از اینترنت، کسب و کار از مهارت‌های عمومی هستند که جهاد دانشگاهی متولی آن است و گواهی این سربازان آموزش دیده نیز از جهاددانشگاهی اخذ می‌شود.

سردار کمالی درباره علت ورود نیرو‌های مسلح به موضوع مهارت آموزی افزود:امروز بیکاری یکی از معضلات جامعه ما است و ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورهرکجا که احساس کنند معضلی وجود دارد و می‌توانند کمک کنند، به موضوع ورود پیدا خواهند کرد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا تاکیدات فراوانی بر حوزه مهارت اموزی دارند کفت: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار جوان ذکور به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند که بیش از ۶۰ درصد از آن‌ها جوانان دیپلم به بالا و دانشگاهی هستند و همه آنان می‌بایست دوره‌های عمومی را طی کنند.

وی از مهارت آموزی تخصصی برای بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: این ۲۵۰ هزار نفر نیز آموزش‌های فنی و حرفه ای، ورزشی، هنری، فناوری، کشاورزی، فرهنگی و هنری، گردشگری و صنایع دستی می‌بینند و اعلام می‌کنیم در نیرو‌های مسلح هیچ سربازی بدون مهارت ترخیص نخواهد شد.



سردار کمالی با اشاره به تجربه مهارت آموزی سربازان در کشور گفت: شش سال است که این کار شروع شده و‌نزدیک به ۲ میلیون سرباز پای کار بوده و آموزش دیده‌اند و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سرباز نیز تاکنون از این آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شده اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این مدت بیش از ۲ هزار مربی تربیت کرده‌ایم و بیش از ۲۰ هزار نفر از سربازان ماهر هم توانسته‌اند وام خود اشتغالی دریافت کنند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح افزود: ما شورای عالی مهارت آموزی را در نیرو‌های مسلح به ریاست رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح، ۹ وزارتخانه، ۵ سازمان و چند نهاد ایجاد کرده ایم و دو ماموریت کمک به اشتغال جوانان منقضی خدمت و کمک به مهارت آموزی سربازان وظیفه را در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح دنبال می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ۳۶ دستگاه متولی امر مهارت آموزی و اشتغال در کشور وجود دارد که تا امروز با ۲۶ دستگاه متولی این امر تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم و نیرو‌های مسلح قرار نیست گواهی و مدرکی را از جانب خود به جوانان اعطا کنند و جوانان بعد از طی کردن دوره‌های مهارتی از سوی دستگاه‌های متولی آموزش‌های عمومی و تخصصی مدرک دریافت می‌کنند.

مراسم اختتامیه کنفرانس ملی مهارت ایران با سخنرانی مقامات کشوری و لشگری و تجلیل از پیشکسوتان دانشگاه و منتخبان کنفرانس در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر