بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۶۱۷۵
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور 840 بازرس کار در کشور گفت: سالانه حدود 400 هزار بازرسی موردی از کارگاه‌ها انجام می شود که امسال به دلیل کاهش ریسک از کارگاه‌های دارای حوادث بیشتر، بازرسی دقیق‌تر و بیشتری انجام می شود.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

به گزارش بازارکار ازمرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی‌فرد » همزمان با هفته کار و کارگر در بازدید از شرکت «ایران یاسا» با اشاره به این که عمده حوادث کار در بخش ساختمان و صنعت است، گفت: حدود 38 درصد حوادث در بخش ساختمان و 37 درصد در بخش صنعت است و صنایع دیگر همانند رشته‌های تولیدی عدد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.  
وی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال  1401 حدود 4 درصد فوتی‌های کل حوادث ناشی از کار کاهش یافته است . 
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش حدود ۵ درصدی حوادث کار در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و تاکید کرد که این رقم نیز باید کاهش یابد . 
وی تاکید کرد: به دلیل پیوستن به مقاوله‌¬نامه ایمنی و بهداشت شغلی 155 و مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت باید بتوانیم تمامی فعالیت‌های اقتصادی را تحت پوشش حوزه ایمنی و بهداشت قرار دهیم . 
رعیتی‌فرد افزود: مطابق با آمار سازمان بین اللملی کار تغییرات اقلیمی برای ۷۰ درصد از کارگران جهان خطرات جدی سلامتی ایجاد می کند؛ در کشور نیز در تلاش هستیم در شورای عالی حفاظت فنی و کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با شرایط تغییرات اقلیمی تطبیق دهیم تا از آسیب رسیدن به کارگران پیشگیری کنیم. 
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیر 10 نفرو بالای 10 نفر حدود یک میلیون و 330  هزار کارگاه در کشور است که 87 درصد این واحدها زیر 10 نفر کارگر و بقیه بالای 10 نفر هستند. 
وی ادامه داد: در واحدهای تولیدی بالای 25 نفر نیز موظف هستیم که کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار را تشکیل دهیم.
رعیتی‌فرد به کارگاه‌هایی که قوانین ایمنی را رعایت نمی کنند هشدار داد مطابق با قانون کار در واحدهایی که جان کارگران در خطر باشد با کمک دادستان پلمپ می شوند.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارامیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته  و استفاده از ظرفیت های واحدهای تولیدی و مسئولان، سطح ایمنی کارگاه ها را افزایش دهیم. 
رعیتی فرد همچنین از کارفرمایان خواست با اصلاح ساختار و بازبینی تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی محیط ایمن‌تری را برای کارگران فراهم کنند تا جان کارگران در خطر نباشد.


ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر