بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۵۹
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طی دو سال گذشته دولت سیزدهم، ۷۰ درصد سند آمایش آموزش عالی اجرا شده است و ۳۰ درصد بقیه در سال بعد اجرا می شود.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به گزارش بازارکار از ایرنا، قاسم عموعابدینی امروز (چهارشنبه) در شصت و دومین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی گزارشی از اقدامات دو سال گذشته ارایه داد و گفت: آمایش آموزش عالی را به شکل جدی دنبال کردیم، کمیته ای در سطح استانی تشکیل دادیم که ساماندهی رشته ها و واحدها را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه ماموریت گرایی، سنجش و پذیرش، بهره برداری از استعدادهای درخشان، تقویت رشته های علوم پایه و کشاورزی اقدامات دیگر در این معاونت است، ادامه داد: در علوم انسانی و رشته های مرتبط با تمدن هم بررسی هایی انجام شده است و باید بتوانیم این رشته ها را تعیین تکلیف کنیم.
عموعابدینی اولویت های این معاونت را برشمرد و گفت: گسترش هدفمند و آمایش آموزش عالی، محتوای رشته های تحصیلی، بهره وری و نظام جدید سنجش و پذیرش شاگردپروری ارتقای توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان گذر به دانشگاه حکمت بنیان ۶ اولویت اصلی این معاونت است.
وی تاکید کرد: کتابی نیز از اقدامات دو سال گذشته معاونت آموزشی وزارت علوم تهیه شده است که امروز توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی می شود.
اقدامات آتی معاونت آموزشی وزارت علوم
استاد دانشگاه تهران در ادامه اقدامات پیش رو را شامل تغییراتی در دوره دکتری برای جذب بهتر استعدادهای درخشان و آمایش کدرشته های محل ها دانست و گفت: تدوین و بازنگری ۹۰۲ برنامه درسی، تدوین نظام جامع کشاورزی و منابع طبیعی تدوین نظام جامع فنی و مهندسی، ابلاغ آیین نامه، تدوین و بازنگری برنامه های درسی نیز در سال گذشته انجام شده است. بازنگری تمام رشته های دوره کارشناسی نیز در حال انجام است.
رشد جذب استعدادهای درخشان در دولت سیزدهم
عموعابدینی نتیجه اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته در این معاونت را برشمرد و تصریح کرد: رشد ۵۹.۸ درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در مقطع دکتری در دولت سیزدهم و رشد ۱۳ درصدی پذیرش استعدادهای درخشان در کارشناسی ارشد در این دو سال محقق شده است.
وی با اشاره به اولویت های این معاونت مبنی بر شاگردپروری، ارتقای توان مهارتی و توسعه اشتغال پذیری، گفت: گسترش انواع دروس مهارتی نیز اولویت ما بوده است. در این راستا آیین نامه بسته درسی مهارتی اشتغال پذیری در شورای عالی اشتغال تهیه شده و در دو ماه آینده ابلاغ می شود.
معاون وزیر علوم با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاه های حکمت بنیان گفت: گذار به دانشگاه حکمت بنیان بر اساس ماده ۹۷ برنامه هفتم توسعه مصوب شد و بر اساس آن وزارت علوم و وزارت بهداشت باید برای تحقق دانشگاه حکمت بنیان اقداماتی را در سال اول برنامه‌ هفتم توسعه صورت دهند. این اساس برنامه معاونت آموزشی وزارت علوم برای سال ۱۴۰۳ است و در این راستا حرکت می کنیم و بسته سیاستی را برای اجرای دانشگاه حکمت بنیان و دانشگاه تمدن ساز تا تیر ۱۴۰۳ ارایه می دهیم.
وی در این اجلاس یک‌روزه در مورد اقداماتی که باید انجام شود، توضیح داد: علاوه بر برنامه تحول آموزش عالی و برنامه هفتم توسعه که در حال انجام است، اتصال هنرستان ها به نظام آموزش عالی، اجرایی سازی کامل رشته های راهبردی در کشور با اجرای آزمایشی ۲۰ دانشکده در دانشگاه های مختلف کشور، اجرای کامل رویکرد برنامه محوری آموزشی، پژوهشی، سامانه سپاری فعالیت های آموزشی، تدوین آیین نامه الزامات آموزشی در مقطع کارشناسی نیز در سال آینده در دستور کار این معاونت است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر