بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۴۶۷
مشاور وزیر علوم در حاشیه بازدید از قطب فناوری کشور تاکید کرد:
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش مهمی در شکل‌گیری کسب و کار‌های فناورانه داشته و حکمرانی توسعه دانش‌بنیان استان اصفهان را بر عهده دارد. این سازمان با توجه به جایگاه ارزشمند در حوزه روابط بین‌الملل تا حد توان باید در راستای پیشرفت دیپلماسی فناوری بکوشد.
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

به گزارش بازارکار، پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط روابط عمومی وزارت علوم، روح‌اله سهرابی در حاشیه بازدید از این شهرک و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در آن اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش مهمی در شکل‌گیری کسب و کار‌های فناورانه داشته و حکمرانی توسعه دانش‌بنیان استان اصفهان را بر عهده دارد. چهارمین برنامه پنج ساله شهرک به خوبی تدوین شده و انتظار می‌رود این نهاد چندین حوزه راهبردی در موضوعات فناوری را پیگیری و تا پایان این برنامه به مرحله اجرا برساند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری باید توسعه منطقی مراکز فناوری در شهر‌های تابعه استان‌ها را مد نظر قرار داده و چنانچه ظرفیت‌های موجود شهر نظیر تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و وجود صنایع مختلف ایجاب می‌کند، نسبت به ایجاد چنین مراکزی اقدام کنند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دیپلماسی فناوری یکی از موضوعات مهم مورد توجه وزارت علوم در دولت سیزدهم است. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که از جایگاه ارزشمندی در حوزه روابط بین‌الملل برخوردار است باید تا حد توان در راستای پیشرفت این حوزه تلاش کند.

سهرابی اظهار کرد: تضمین موفقیت اجرای سند برنامه پنج ساله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، وجود یک نظام جاری‌سازی و اجرا با مشارکت همگانی است. بعد از تدوین این سند باید نظام جاری‌سازی و نظام پایش مدنظر قرار گیرد چرا که این دو، مکمل سند راهبردی هستند.

گفتنی است، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی با حضور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از برخی شرکت‌ها و موسسات فناور و دانش‌بنیان بازدید کرد و از نزدیک با دستاورد‌ها و سابقه تدوین برنامه‌های توسعه‌ای شهرک آشنا شد.

اولین برنامه بلندمدت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل برنامه راهبردی، برنامه عملیاتی و برنامه مالی در سال ۱۳۸۶ توسط هیئت امنا این شهرک تصویب شده است. در حال حاضر نیز چهارمین برنامه پنج ساله شهرک در مراحل پایانی تایید و ابلاغ است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر