بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۳۵۱
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی استان، فضای غنی علمی و پژوهشی برای افزایش آموخته‌های مورد نیاز دانش آموزان در تمامی مناطق و نواحی استان است.
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

مسعود فلسفی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بازار کار، افزود: این مراکز علمی زیر نظر آموزش و پرورش ،زمینه رشد، هدایت و پرورش خلاقیت های فردی و گروهی دانش آموزان را فراهم می‌آورد و همچنین گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق در دانش آموزان را موجب می شود.

به گفته وی؛ پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی روی رشته‌هایی متمرکز هستند که شاید در کتاب‌های درسی کمتر به آن پرداخته می‌شود و یا اینکه موضوعاتی وجود دارد که نیازمند پژوهش و تحقیقات است ولی در مدارس امکان آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۵ پژوهش سرای دانش آموزی در رشته های تخصصی در  تمامی ناحیه های استان فعال است، ادامه داد: در این پژوهش‌سراها امکانات و تجهیزات کامل به‌همراه اساتید مُجرب و ماهر به ارائه آموزش‌های علمی به دانش آموزان می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در پژوهش‌سراهای استان رشته‌های علمی مهمی از جمله نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، پزشکی و بازساختی، زیست‌فناوری، نجوم، برنامه‌نویسی پایتون، گیاهان دارویی، هوش مصنوعی، رباتیک، ادبیات و علوم انسانی، انرژی‌های نوین، حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته تدریس می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم، در پایان پژوهش را شریان حیاتی و عامل پویایی تعلیم و تربیت عنوان کرد و بر نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی در پژوهش‌سراها تاکید کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر