بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۵۵۶۶
پژوهشگران جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پژوهشی با عنوان سناریوهای حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان در افق ۱۴۰۴ در مشهد به طرح سناریوهای گردشگری شهر مشهد در دو روند خوشبینانه و بدبینانه با تاکید بر آینده حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان پرداختند.
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، آرش قهرمان، دکتری جامعه شناسی اقتصادی و توسعه، ساره نعمتیان، کارشناس ارشد پژوهشگری اجتماعی و زهرا بستان، دانشجوی دکتری جامعه شناسی و از اعضای پژوهشکده پژوهشگری جهاددانشگاهی در این مقاله در پی پاسخ به این سوال بودند که روند تغییرات میزان حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان در شهر مشهد چگونه بوده است.

پژوهشگران این مقاله امنیت نسبی، رضایت از مقصد، سبک زندگی گردشگران و شرایط اقلیمی را از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار بر حضور گردشگران خارجی در یک مقصد گردشگری برشمردند.

روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیلی- کیفی و مبتنی بر سناریونویسی بوده است. در این پژوهش همچنین از روش سناریونویسی به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های موجود برای مواجهه با آینده در شرایطی که عدم «مبتنی بر فرضیات «قطعیت‌های زیادی در سیستم وجود دارد، معرفی شده است.

در بخش نتیجه‌گیری این پژوهش نیز با توجه به برآورد کارشناسان نسبت به روند حضور گردشگران غیرمسلمان در مشهد، دو دسته سناریوی خوشبینانه و بدبینانه معرفی شده که سناریوی خوشبینانه حاکی از افزایش تدریجی روند حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان و بالطبع رونق گردشگری خارجی است، بدین منظور پیشران‌های بحرانی و مهم می‌بایست تقویت شوند تا با حفظ عملکرد مدیریت شهری، آینده روشنی برای گردشگری مشهد ترسیم گردد. بدون ارتقاء این پیشران‌ها و ضعف برنامه‌ریزی، سناریوی بدبینانه در انتظار گردشگری خارجی شهر مشهد خواهد بود؛ سناریویی که فرصت پیشرفت را به تهدید تبدیل می‌کند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر